Orderadministratör / Säljsupport

Arbetsbeskrivning

Oderadministratör / Säljsupport till tekniskt bolag



Är du tekniskt intresserad och är en administrativ problemlösare? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här kommer du in på en arbetsplats med öppen och lättsam atmosfär där work-life balance värdesätts högt. Arbetet utförs i fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad med bl.a. eget gym för de anställda.



Om rollen

Vi söker en medarbetare till vår kunds Customer Support avdelning som ska arbeta med b.la. orderadministration och säljsupport i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Du kommer att arbeta heltid med start snarast, uppdraget är ett konsultuppdrag under 12 månader med god möjlighet till anställning hos kund.

Rollen innebär att du kommer arbeta i ett team om 4 personer och rapportera till avdelningens teamleader. I huvudsak ansvarar avdelningen för att kunderna får sina produkter inom överenskommen tid genom uppföljning och aktiv leveransbevakning samt att fakturering sker så snart som möjligt i enlighet med koncernens regelverk.

I din roll kommer du även agerar försäljningsstöd vid enklare förfrågningar och ge kontinuerlig support till bolagets kunder. Tjänsten innebär nära kontakt med många avdelningar inom företaget.

Dina arbetsuppgifter:

· Ta emot beställning från säljare alternativt direkt från kunder på svenska och engelska

· Ge support till kunder via email och telefon vid administrativa frågor gällande produkter, leveranstider. Du kommer även hantera leads på förbrukningsvaror

· Granska och kontrollera orderunderlag från säljorganisationen mot koncernens complianceregler

· Beställa produkter hos internationella leverantörer

· Registrera och bekräfta order, fakturera, hantera krediteringar samt hantera garantiärenden

· Leveransbevaka kundorder - uppdatera i systemen samt kontakta kunderna vid ändringar



Din profil

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildningen eller liknande. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och CRM-system. Du bör ha erfarenhet av och vara bekväm med att arbeta med B2B kunder både via mail och telefon på den nordiska marknaden (Sverige, Finland, Estland). Därav är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska i skrift/tal. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och /eller har arbetat med tekniska produkter tidigare. Vi förväntar oss att du relativt snabbt blir självgående och klarar av att göra egna prioriteringar i det dagliga arbetet.

Personen vi söker har/är:

- God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt
- Datorvana - goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att utrycka sig i skrift och tal på svenska och engelska
- Mycket god administrativ förmåga
- Problemlösare som självständigt hanterar de frågor som kommer in
- Förmåga att driva flera samtidiga ärenden över längre tidsperioder
- Flexibel till förändring
- God förmåga att arbeta självständigt och i team
- God social- och kommunikationsförmåga



Placeringsort: Kundens kontor i Hammarby Sjöstad, arbetet utförs på kontoret
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid. Visstidsanställning på 12 månader med god möjlighet till anställning hos kund. Du kommer vara anställd som konsult hos Maxkompetens och arbeta ute hos kunden
Arbetstid: Måndag - fredag kl.08.00-16.30



Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare Isabel Paymandar på mail

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om kunden

Vår kund är ett internationellt tekniskt bolag som är världsledande i sin bransch. Bolaget säljer produkter till tillverkningsindustrin och laboratorier och är representerat i 84 länder med tillverkning på 15 platser runt om i världen. Totalt har koncernen ca. 15.000 anställda, varav i Norden ca. 200 och ett 100-tal i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023