Orderadministratör till Ahlins i Habo

Orderadministratör till Ahlins i Habo

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör till Ahlins i Habo

Är du en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter, gillar att ha nära samarbeta med dina kollegor och uppskattar ett högt tempo?

Om tjänsten

Som orderadministratör på Ahlins i Habo kommer du vara en viktig del av den dagliga verksamheten och ansiktet utåt för Ahlins kunder. I din roll som orderadministratör kommer du ansvara för att administrera utleveranser och boka frakter, beställning av ingående material, kundkontakt samt arbete som innefattar kundtjänst.

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Ut- och inleveranser
- Beställning av material
- Kundkontakt i form av kundtjänstarbete
- Administration

Din planerade arbetstid är förlagd på dagtid och vi ser att du är tillgående omgående.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av orderhantering och administration. Vi ser möjligen att du har arbetat med logistik tidigare och är bekväm att hantera kunder. Som person bör du vara utåtriktad, positiv och ansvarstagande. Då rollen präglas av varierande arbetsuppgifter ser vi att du är flexibel och har en bra prioriteringsvana. Du har datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du tidigare arbetat i systemet GARP ser vi det som mycket meriterande. Du bör vara trygg i svenska samt engelska i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten:
- Ett logistiskt tänk
- Kundservice
- God kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om att arbeta som konsult på Adecco

Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen

Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. För rätt person finns det goda chanser till anställnings hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Tobias Plym via Tobias.Plym@adecco.se alternativt når du mig på telefon: 0736847820.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 10 november 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023