Orderadministratör till Samsung

Orderadministratör till Samsung

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 24 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Samsung. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Arbetet på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens och ett stort engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Samsung har i 70 år siktat på framtiden och förutsett marknadens behov och krav för att kunna styra företaget mot långsiktig framgång. Som orderadministratör kommer du att ha en integrerad del i att se till att vi håller oss på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas!

Arbetsuppgifter:

Som orderadministratör kommer du att stötta det administrativa arbetet i de tidiga delarna av inköpsprocessen för olika produkter. Du kommer att ha ett fyrtiotal kontaktytor inom organisationen på både marknad- och säljavdelningen, dessutom kommer du att ha kontakt med medarbetare i de övriga nordiska länderna. En stor del av arbetet innebär därmed uppsökande kontakt mot de interna funktionerna i organisationen för att säkerställa rätt information. Du kommer tillhöra och stötta teamet Marketing Support som består av 4 personer som i sin tur tillhör företagets Corporate Marketing Team. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom bolaget och behovet av denna roll hos vår kund är långsiktigt.
• Handlägga interna inköpsförfrågningar
• Ge administrativ support av finansiell karaktär till marknads- och säljavdelningen inför och under olika projekt
• Ta emot och registrera interna förfrågningar i interna system för material som ska beställas. Du kommer även att ges möjlighet att lära upp nya kollegor, varför vi tror att du tycker om att arbeta fram förbättringsförslag och gärna bidrar till att dina kollegor utvecklas.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, helst från universitet
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God systemvana och kunskaper i Officepaketet, primärt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, du uttrycker dig väl i tal och skrift
• God kommunikativ förmåga
• Kunskap i annat nordiskt språk är meriterande

Som person är du serviceinriktad, har god analytisk förmåga och tycker om utmaningen att arbeta i ett dynamiskt och snabbrörligt företag. Vidare bör du vara initiativtagande, uppskatta ett högt arbetstempo och framför allt ha drivet att utvecklas med företaget och i din roll. Vi tror att du som söker trivs i en administrativ roll där du får möjligheten att ge intern support till dina kollegor. Därtill tror vi att du är orädd, proaktiv och har ett öga för detaljer då arbetet kräver noggrannhet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kista. Hybrid.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023