Orderadministratör/Lageransvarig

Orderadministratör/Lageransvarig

Arbetsbeskrivning

SDT - vårt företag
Vi gör automation enkelt
Det är vår fasta övertygelse att en av de viktigaste saker ett företag måste göra är att investera i sina kunder och att göra det enkelt för dem att gå från idé till verklighet. Sedan 1981 arbetar vi på den svenska och skandinaviska marknaden med detta i åtanke. Vårt fokus är drivteknik och styrsystem för maskintillverkare, tillverkare av styrsystem och slutanvändare. Vi samarbetar såväl med små och lokala företag som med stora multinationella grupper och vi levererar globalt. Vårt erbjudande omfattar försäljning och applikationsstöd vad gäller produkt, applikation / teknologi och specifika utbildningar.
Sedan mer än 30 år arbetar vi med ledande tillverkare och är stolta över vårt nära och transparenta samarbete. Ett samarbete som gör oss till en stark partner för våra kunder.
Till vårt kontor i Helsingborg söker vi nu en erfaren orderadministratör som även ska ha ansvar för vårt lager. Tjänsten är på heltid och med start snarast. Tjänsten innebär både att arbeta administrativt och fysiskt där bland annat plock och packning ingår.
Arbetsuppgifter administration:
Hantera/registrera kundorder samt inköpsorder
Bevaka/kommunicera leveranstider och leveransinformation
Fakturera kundorder
Uppdatera kunddata/artiklar


Arbetsuppgifter lager:
Bokning/hantering av inkommande och utgående gods
Plocka och packa varor och förbereda för leverans
Lagerinventering
Allmän ordning och reda på lagret
Vi tror att rätt person för denna tjänsten är den som föredrar kombinationen och flexibiliteten av att arbeta praktiskt på lagret och administrativt vid datorn.
Din profil:
Du som söker är självgående och noggrann med stor ansvarskänsla. Du bör ha gott ordningssinne och förmåga att själv kunna planera din dag som tidvis kan innehålla många bollar i luften samtidigt. Vi söker dig som har erfarenhet av både lager och orderhantering samt har en förståelse för vikten av att ha goda kund och leverantörsrelationer.
Du behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem (gärna Visma).
En bonus är om du är tekniskt intresserad men inget måste.
Vill du vara en del i ett litet, sammansvetsat gäng som jobbar tätt tillsammans och gillar att ha kul på jobbet så kan det här vara ett jobb för dig!
Välkommen med din ansökan till pr@sdt.se snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sdt Scandinavian Drive Technologies Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Postadress

Sabelgatan 4
Helsingborg, 25467

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023