Orderassistent på Habia Cable

Orderassistent på Habia Cable

Arbetsbeskrivning

Habia Cable är en partner för kundanpassad design och produktion av specialiserade kablar och kablage över hela världen. Vi är marknadsledande och tillhandahåller skräddarsydda kabellösningar för applikationer inom sektorerna kommunikation, marin, industri, försvar och kraftproduktion. Kom med och hjälp oss att lösa det omöjliga!

Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare.

Gillar du administration och ser service som en självklarhet då kan den här tjänsten vara något för dig! Hos oss kommer du ingå i ett team med engagerade, positiva och pålitliga kollegor på Habias kundcenter i Söderfors. Jag Karin, som närmaste chef, har hög tillit till medarbetarens förmåga att driva arbetet självständigt. Jag coachar, har en nära dialog och finns där när det behövs.



Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Orderhantering
- Offerthantering
- Kommunikation med kunder kring ordrar
- Planera, förbereda och boka leverans av packade ordrar
- Kontrollera och boka fraktfakturor
- Hantera returer av levererade varor
- Arkivering
- Du kan även komma att arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter



Vi söker dig som
Har ett eget driv, är nyfiken och har förmågan att se helheten samt att planera i flera led. Du arbetar strukturerat och noggrant. Du är prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. Har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar information på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Kvalifikationer

- Har minst en avslutad gymnasieutbildning
- Har ett par års arbetslivserfarenhet inom administration, orderhantering eller som innesäljare och/eller utesäljare
- Har god datavana med erfarenhet av Microsoft Office-paket
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.

Det är meriterande om du

- Har erfarenhet från att ha arbetat i affärsstödssystem såsom IFS eller liknande
- Har erfarenhet från frakt- och logistikbokningar och arbete med Incoterms
- Behärskar fler språk utöver svenska och engelska, främst franska och tyska.

Välkommen med din ansökan senast den 1 mars 2023. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors.



På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma.

Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Karin Torvenius, Customer Centre Manager, tel. 070-449 52 68

Facklig representant:
Marcus Jonsson, Unionen, tel. 070-682 20 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habia Cable
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024