Orderkoordinator

Orderkoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av hantering av orderflöde och produktionsplanering? Är du intresserad av att arbeta i en roll med många kontaktytor mellan olika avdelningar men även över hela världen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig. Just nu söker vi en orderkoordinator till vår kund i Svedala. Beskriv jobbet och arbetsuppgifterna kort och säljande så att kandidaten lockas av tjänsten. De tre första meningarna syns i sökresultatet på söksidan.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för orderflödet av eftermarknadsordrar som produceras eller distribueras lokalt via kundens site i Svedala. Arbetet innebär olika fokusområden – dels som orderkoordinator mot deras produktion men också som inköpare mot deras eftermarknad.

Ditt dagliga jobb innebär bland annat:
- kundorderhantering
- kundförfrågningar 
- ordererkännanden
-  att du säkerställer att slutkunder får återkoppling gällande leveransdatum
- se till så det finns uppdaterad och korrekt information i systemen 
- arbete med säljteamet gällande framtagning av kommande försäljningsprognoser
- nära samarbete med produktionen, inköpsavdelningen och lager för att tillsammans kunna prioritera och uppfylla kundens önskemål på bästa sätt. 

Utöver rollen som orderkoordinator kommer du också att avlasta produktionsplaneraren för stenkrossar med vissa uppgifter, så som att ordererkänna krossordrar samt svara på ledtidskförfrågningar. 

Arbetstider
Arbetet kommer inledningsvis vara på distans men det kan kommas att ändras längre fram.
 Start omgående och uppdraget sträcker sig tills årsskiftet 21/22 med goda chanser till förlängning.
 Arbetet är förlagt på kontorstider mån-fre. 

Kvalifikationer
Du har:
- en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
- erfarenhet av liknande roller inom logistik och produktionsflöden där du hanterat ordrar, ledtider, transporter och lagersaldon.
- goda kunskaper inom Office 365 
- flytande svenska och engelska i både tal och skrift


Som person ser vi att du är noggrann och analytisk eftersom du ska administrera och följa upp stora mängder data. Vi ser också att du är en lösningsorienterad och nyfiken lagspelare. Det är meriterande om du har kunskaper inom M3. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amra Salkic, konsultchef, amra.salkic@randstad.se. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024