Orderkoordinator sökes till Malmö

Orderkoordinator sökes till Malmö

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saveen & Werner är en koncern som bildades genom sammanslagningen av Saveen Biotech AB och Werner-Glas & Instrument AB för att nå kunder genom egna dotterbolag i Sverige, Danmark och Norge. Saveen Biotech AB grundades 1989 av forskare vid universitetet i Lund och Köpenhamn för att som partner förse laboratorier med produkter för molekylär- och mikrobiologi.
Saveen & Werner är representerat i Sverige, Norge och Danmark med egna dotterbolag för att ge kunder på alla tre marknaderna service. Målet är att vara en ”one stop shop” och förse kunder med ett brett urval av högkvalitativa produkter från ledande globala leverantörer inom de fyra huvudsakliga produktområdena, Kemikalier & reagenser, Instrument, Laboratorieglas samt Plast & förbrukning. Tillgänglighet, pålitlighet och kvalitet är viktiga delar av företagets värdegrund.
För mer information om produkterna och företaget besök gärna https://www.swab.se/sv/
Arbetsuppgifter
Som orderkoordinator kommer du att arbeta aktivt med orderkoordinering, kundsupport och administration. Saaven & Werner är ett välfungerande och familjärt team där du i denna roll kommer arbeta självständigt under eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner gentemot företagets kunder och leverantörer. Du arbetar främst med kommunikation som verktyg och kommunicerar mest med kunder på telefon och mail. Företaget tror mycket på sina medarbetare och erbjuder stora möjligheter till utveckling och ansvar.
– Hantera inkommande order och varuprover via telefon, mail och olika digitala plattformar
– Leveransbevakning
– Kundsupport
– Hantera reklamationer
– Nära samarbete med andra interna avdelningar såsom försäljning, inköp och lager
– Upprätthålla dataregister genom daglig användning av Affärssystemet Pyramid
– Aktivt delta i interna möten för att utveckla den interna verksamheten
Kompetenskrav
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha
– Dokumenterad erfarenhet av liknande positioner inom orderhantering/kundsupport
– Vara obehindrad i svenska samt engelska i tal och skrift
– Erfarenhet av att arbeta med ett större affärssystem
– God datorvana
Meriterande för tjänsten är:
– Kompetens i ett annat nordiskt språk
Personliga egenskaper
Som person är du driven och orädd samtidigt som du har en ödmjuk inställning till arbetsuppgifterna och utför dem på hög kvalitetsnivå. Du bör vara kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att vara spindeln i nätet och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva dra ner på kvalitén. Tjänsten fordrar att du arbetar noggrant, målmedvetet, resultatorienterat och är självgående samtidigt som du är hjälpsam och har en god samarbetsförmåga. Du uppfattas ha god social förmåga, är driven och har ett uttalat intresse för service.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö
Arbetstider: mån-fre 8:00-17:00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Orderadministratör, orderkoordinator, kundtjänst, innesäljare, leveransplanerare, administration, kundsupport, logistik, Malmö, Lund, Trelleborg, rekrytering, tillsvidare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saveen & Werner LIMHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Postadress

Limhamnsvägen 110
LIMHAMN, 21613

Liknande jobb


Supportkoordinator till Transtema

Supportkoordinator till Transtema

16 april 2021

15 april 2021

Business Coordinator

15 april 2021