Orderkoordinator till internationellt företag i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Till en av våra globala kunder söker vi nu en orderkoordinator som arbetar mot eftermarknaden, är det dig vi söker? Uppdraget är ett bemanningsuppdrag och du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Poolia under tiden för uppdraget.

Det är ett långsiktigt uppdrag och det förväntas starta 23 maj 2016 och pågå tom 31 januari 2017.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som orderkoordinator för erftermarknaden kommer du fungera som spindeln i nätet. Du och dina 12 kollegor är länken mellan kunderna och andra funktioner inom företaget. Du stödjer kunderna avseende leveransfrågor eller andra logistiska frågor, det är dig kunden kontaktar gällande frågor kring deras lagda eller kommande ordrar. Du ser därför till att alla delar i orderflödet är samordnade med lagret i Kina. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:


- Informera kunden om eventuella avvikelser eller försenade ordrar 
- Besvara kundens olika frågor avseende exempelvis hur snabbt specifika varor kan levereras
- Ha kontakt med inköpsavdelningen eller lagerpersonalen för att bland annat kontrollera när gods skeppas, för att annulera ordrar eller för att göra saldokontroller

 
Utbildning/erfarenhet
Du som söker denna tjänst ska ha erfarenhet från kundtjänstarbete, gäna från ett internationellt företag. En akademisk examen inom relevant område är meriterande. Engelska är det grundläggande arbetsspråket, det är därför ett krav att du har goda engelskakunskaper både skriftligen och muntligen. Har du kunskap i det kinesiska språket är det en bonus. Vidare är du en person som har förståelse för försäljning och affärer. Det är även önskvärt att du har god datorvana.

Som person är du serviceminded, stresstålig och flexibel. Du klarar av att arbeta självständigt men även att samverka med dina kollegor. Du har även en kreativ förmåga avseende att lösa problem och du är mycket lösningsfokuserad. Att hantera många saker samtidigt ser du inte som ett problem, inte heller att arbeta under tidspress. 

 

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid. Tillträde: Omgående Visstidsanställning
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023