OTR Account Manager till Goodyear

OTR Account Manager till Goodyear

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Goodyear Sverige AB är ett amerikanskt dotterbolag som framgångsrikt marknadsför och distribuerar däck i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. Sammantaget är vi i den nordiska organisationen runt 130 anställda, med över 70 säljare representerade på alla våra marknader. Med varumärken som Goodyear och Dunlop erbjuder vi en prisbelönt portfölj av däck och gummiprodukter för både passagerar- och transportsektorn. Mer information om vårt företag och våra produkter finns på www.goodyear.com.
Vi utvecklar vår svenska säljorganisation och rekryterar nu en Account Manager med fokus på våra kunder inom OTR-segmentet (Off the road).


Din profil
Som Account Manager inom vårt Entreprenaddäck-segment arbetar du med försäljning och kundansvar i ditt distrikt som sträcker sig från Stockholm i norr till Skåne i söder. Dina kunder är återförsäljare såväl som slutkund. Rollen är kundnära och innebär till stor del närvaro ute hos kund för vilka du agerar rådgivare för både större och mindre däckvagnparker. I ditt arbete ingår utöver försäljning, uppföljning och inventering av kundens däckvagnpark. Du deltar också på event och mässor.
Du kommer att ingå i ett nordiskt försäljningsteam och rapportera till teamets försäljningschef.


Om företaget
För att matcha rollen har du ett par års erfarenhet inom B2B-försäljning, fördelaktigt från industri, entreprenad eller motorbranschen. Du är en målinriktad, självgående och trygg säljare med goda förhandlingskunskaper. Dina kunder är både mindre och större till storlek varför vi ser att du har en anpassningsbar personlighet tillika försäljningsteknik och förmåga att axla ett nyckelkundsansvar. Vidare ser vi att du har stark, teknisk kunskap alternativt att du har ett stort intresse och vilja att lära dig vår bransch och våra produkter. Vi är ett globalt bolag varför vi ställer krav på flytande kunskaper i både svenska och engelska. Du har också goda datorkunskaper och erfarenhet från att ha arbetat i CRM-system.

Detta är en spännande möjlighet för dig som vill arbeta med världsledande kvalitetsprodukter. Vi är ett starkt och kunnigt team som kommer att ge dig den kunskap och de förutsättningar du behöver för att lyckats riktigt bra i vår bransch.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Jens Ström, tel. 08-409 144 46. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


16 juni 2024

16 juni 2024

Kundansvarig

Kundansvarig

14 juni 2024