Outbound Coordinator

Outbound Coordinator

Arbetsbeskrivning

Outbound Coordinator

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung SDS AB:s räkning en Outbound Coordinator för omgående tillsättning.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men under pandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en upplärningsperiod.

Om tjänsten

Purpose: Act as logistics coordinator as part of a close collaborating team of logistics specialist. Have a strong focus on exceeding customer expectation in the overall end to end service of logistics activities.
Outbound delivery process:
- On daily base plan outbound deliveries in a transport management system (TMS).
- Delivery optimization, Slot time booking at customers, shipments consolidation, track and tracing
- Arrange correct security level of the shipments according to TSR (transport requirement system)
- Tracking of IOD and collection POD from LSP (Logistics Service Provider).

- Reporting of daily, weekly and monthly KPI.

- Investigate on exceptions of the standard process and disturbance in order to prevent and solve issues.

- Act as a contact person for Order Desk, sales subsidiaries, logistics partners and purchase planners from the customer. Continously aim to provide optimum service level.

- Analyze the flow of goods and check for bottlenecks in order to improve the delivery performance to the customers. Share your report with the logistics manager and install countermeasures if applicable.

- Initiate process improvements and cost saving projects. Return & claims process
- Receive and validate claims based on requirements in order to determine whether a claim is in accordance with guidelines or not.
- Reject invalid claims in order to finalize process.

- Approve valid claims in order to ensure credit payment to the customer.

- Provide information to Customer Care & Claims department in order to start up the reverse logistics process.

- Pro-actively analyze Packaging instruction for new Items and follow up on Damage in order to minimize damage in transit.

- Execute the redelivery process in order to redeliver returned orders.
Distribution and warehouse planning
- Edit the year end/weekly revised service planning in order to provide information to the logistics service providers and management.

- Analyze pending customer complaints bookings in order to identify and solve problems.

- Perform ad hoc tasks and answer special requests in order to fulfill the needs of customers, and sales subsidiaries.

- Analyze the flow of goods in the warehouse and check for bottlenecks in order to improve the overall performance. Share your report with the logistics manager and install countermeasures if applicable.
Reporting
- Receive and analyze a daily GI (goods issue) report in order to determine progress.

- Edit and send a daily order situation report in order to inform management, order desk and logistics service provider about the daily distribution planning.

- Edit and send a daily open order report in order to inform the management, order desk and sales subsidiaries about the number of open orders.

- Support in logistic projects in all areas of operation.

Kontaktytor, Krav och färdigheter

Internal contact
Sales Order desk - Daily - To gather and provide information regarding deliveries.
Customer care & Claims department - Occasionally - To provide information regarding reverse logistics (return order process) and to plan redelivery.
Sales - Occasionally - To provide information regarding deliveries.

External contact
LSP (warehousing) - Daily - To gather and provide information regarding performance and outlook.
LSP (transport) - Daily - To gather and provide information regarding distribution and collection of IOD’s

Minimum Requirements:
Bachelor degree with minimum two years work experience in relevant field

Specific knowledge:
Perfect Swedish, both spoken and written
English in speaking and writing (level B2)
ERP System (beginner level)

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar de allra flesta på Samsung hemifrån efter upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk



/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Sammanfattning

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024