OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hammarö kommun är en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har cirka 14 800 invånare och var man än bor har man nära till vatten. Kommunen satsar på att bygga attraktiva bostadsområden med villor och flerfamiljshus. Ett g tt liv är en del av Hammarö kommuns vision, både för Hammaröborna och för besökare. Som skärgårdskommun har vi en vacker miljö som hjälper oss att förverkliga visionen.
Till Hammarö kommuns personalavdelning söker vi en
PA-KONSULT
Detta kan vi erbjuda
Du har möjligheten att komma till en kommun som ligger i framkant inom många områden, bland annat som en av Sveriges friskaste kommuner. Hos oss är kvalitet, kompetens och utveckling viktiga framgångsfaktorer. Våra medarbetare har individuella mål och utvecklingsplaner, bra friskvårds- och pensionsvillkor, möjlighet till personalbil och framför allt en bra verksamhet att arbeta i.
Arbetets innehåll
Personalavdelningen hanterar övergripande PA-/HR-frågor som policy, arbetsrätt, förhandling, lönehantering, arbetsmiljö, jämställdhet och arbetsmarknadspolitik. Vi bidrar till att utveckla och effektivisera verksamheten samt att informera och utbilda chefer inom våra områden. Även Hammarö kommun kommer att få stora pensionsavgångar så de närmaste åren blir de strategiska framtidsfrågorna extra viktiga.
Du kommer att på ett konsultativt sätt ge stöd, råd och service i personalfrågor till våra chefer och medarbetare. Du kommer att arbeta mycket med avtal och tolkning men även dina personliga egenskaper och erfarenheter kommer att ha betydelse för befattningens profil.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Din erfarenhet har du bland annat hämtat genom konsultativt arbete på en personalavdelning. Du måste känna dig bekväm med att arbeta med de kommunala avtalen och avancerade PA-system. Vi använder Personec med flera tilläggsmoduler för tidshantering, förhandling, utdata, LAS med mera så erfarenhet av dessa är en merit.
Flexibilitet och god kommunikationsförmåga är mycket viktigt i denna befattning.