OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 500 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
På personalkontoret ansvarar vi för kommunens övergripande personalfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Som PA-Lönekonsult är du den som ger support till administratörer och chefer i Personalingången (Visma Window)/Personec och bemanningsverktyget Time Care/ Multi Access.
Du kommer att ha 9 kollegor som består av PA-Lönekonsulter, Systemförvaltare och Pensionsadministratör.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en utbildning på gymnasienivå eller eftergymnasial nivå på minst 2 år inom administration eller ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Vi kräver dessutom:
- mycket goda IT kunskaper.
- mycket goda kunskaper och mångårig erfarenhet i bemanningsverktygen Time Care/Multi Access som administratör eller chef.
- mycket goda kunskaper och mångårig erfarenhet i Personalingången/Personec som administratör.
- körkort B.
Önskvärt med kunskaper i kollektivavtalet och arbetsrätt.
Du ska ha en stor servicekänsla och vara kreativ i ditt tänkande samt vara noggrann.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!