Paid Search Specialist

Paid Search Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill spela en viktig roll i att utveckla våra kunders Paid Search-annonsering. Vi är ett team på ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm.
Har du erfarenhet av SEM och performance marketing och ett stort intresse för digitala medier? Då vill vi gärna prata med dig!


Du kommer ansvara för dina kunders Paid Search-kampanjer och rekommendationer, allt från att beställa tracking till uppsättning, optimering och uppföljning. Du analyserar, skapar rapporter och följer upp resultat med kund.
I rollen som Pais Search Specialist hos oss kommer du även vara delaktig i att driva in nya kunder, utveckla och forma vårt erbjudande. Vi arbetar med kund i fokus. Du medverkar i interna möten där du får möjlighet att skapa en förståelse för hela mediemixen och bredda ditt kunnande samtidigt som du är specialisten på ditt område.


Vi är ett passionerad och resultatfokuserat team där du kommer spela en viktig roll och arbeta i tight samarbete tillsammans med erfarna och kreativa specialister. Arbetet innebär även ett tätt samarbete med våra kollegor inom nätverket på regional, nordisk och internationell nivå. Vi gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och att vara en del av ett globalt nätverk innebär att vi har fördelen att arbeta med några av de mest prestigefulla globala varumärkena med möjligheter att utvecklas och ligga i framkant. Vi ingår i det globala medie- och kommunikationsnätverket IPG. Några av de kunder som vi arbetar med är bland annat Spotify, Carlsberg, ICA, Entercard och många fler.
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års tidigare erfarenhet av Paid Search. Du är van att självständigt hantera kampanjer i Google Ads och av kundkontakt med key clients. Du kan analysera och rapportera på komplex data och är en fena på Google Analytics och helst även andra analysverktyg.


Erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års tidigare erfarenhet av Paid Search. Du är van att självständigt hantera kampanjer i Google Ads och av kundkontakt med key clients. Du kan analysera och rapportera på komplex data och är en fena på Google Analytics och helst även andra analysverktyg.


Som person tror vi att du är en organiserad proaktiv problemlösare, bra på att samarbeta och kommunicera över olika avdelningar såväl med kund som med leverantör, som dessutom tycker om att arbeta tight och resultatfokuserat men samtidigt ha kul tillsammans.
Vi garanterar att din karriär hos oss kommer att vara varierad och spännande. I en bransch med ständig förändring erbjuder varje dag nya utmaningar och om du är mån om att arbeta i framkant och bli bäst på det du gör kommer din tid hos oss att skapa oändliga möjligheter för framtiden. Vi jobbar med individuella handlingsplaner med fokus på din personliga utveckling och karriärmål. Du kommer även att ha tillgång till en mängd olika verktyg, kurser, interna sessions och möten med medieägare samt techleverantörer.


Ansökan
Intervjuer hålls löpande (just nu digitalt) så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Rollen är en tillvidareanställning. Vi tillämpar provanställning 6 månader.






Om oss
Mediabrands i Sverige består av flera olika konsultbyråer med spetskompetenser, inom bl a mediestrategi, e-commerce, MarTech, Medieköp och partnerskap. I Sverige består Mediabrands av två fullservice byråer inom marknadsföring och kommunikation, Initiative och UM. Våra inhouse byråer Magna, Matterkind och Reprise levererar förstklassiga tjänster inom analys och alla typer av medieköp (Print, utomhus, Audio-Visual Media, sökordsmarknadsföring, sociala medier och programmatiska köp). Marvelous är vår kreativa studio dit kunder vänder sig för att få experthjälp inom strategi och produktion av distributionsnära innehåll och visuell kommunikation.
Mediabrands Sverige har 75 anställda och i Norden är vi drygt 300 passionerade medarbetare.
Mediabrands är en del av Interpublic Group (NYSE: IPG). För mer information, besök gärna www.ipgmediabrands.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PMI Initiative/Universal Media AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 7 juli 2021

Postadress

Grev Turegatan 11 A
Stockholm, 11497

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Growth Manager

20 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024