Paralegal/ administratör till Dödsboförvaltning, heltid.

Paralegal/ administratör till Dödsboförvaltning, heltid.

Arbetsbeskrivning

Om FENIX FAMILY AB
Fenix Family AB strävar efter att bli det självklara valet för professionell rådgivning som rör de praktiska och legala frågor som uppkommer när livet förändras. Vi erbjuder ett brett utbud av begravningstjänster, men även expertis inom familjejuridik. Den svenska verksamheten grundades 2014 och sedan 2020 är vi verksamma i Storbritannien.


Om jobbet
Fenix Family AB rekryterar nu till teamet som hanterar Dödsboförvaltningen. Det här är en marknadsledande tjänst som är otroligt uppskattad av våra kunder. Jobbet innebär att, tillsammans med kollegor, hantera administrativa uppgifter som kan uppstå i dödsbon. Du kommer att ha kontakt med myndigheter, banker, företag, anhöriga och Fenix Familys jurister och begravningsrådgivare. Syftet med dödsboförvaltningen är att administrera dödsbon under tiden som juristen arbetar med bouppteckning/arvskifte. Vi söker därför dig som har en naturlig fallenhet för struktur och noggrannhet och drömmer om att ta plats i ett engagerat team för att bidra med dina kunskaper och energi!


Kvalifikationer
Du är utbildad eller är under utbildning inom följande (eller likvärdiga) yrkesområden:
· Paralegal, administration, ekonomi, juridik.
· För tjänsten relevant yrkeserfarenhet.
· Meriterande med yrkeserfarenhet som inneburit administrativt ansvar.


Vad förväntar vi oss av dig?
· Som person är du strukturerad och noggrann med detaljer.
· Du är ansvarsfull, förtroendeingivande, självgående och konsekvent.
· Du är lösningsfokuserad och van att hantera situationer på ett lugnt och pragmatiskt sätt.
· Du uttrycker dig tydligt i såväl tal som skrift och du behärskar det svenska språket väl.
· Du är flexibel och öppen för att ta till dig nya arbetssätt och metoder i ett snabbt förändrande arbetslandskap.
· Du är prestigelös och social och har lätt för att samarbeta med kollegor och jobba effektivt i team.
· Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och utmana dig själv för att ständigt förbättras.
· Du har högt driv och får saker att hända.
· Grundläggande datorkunskaper och förmåga att ta till sig nya digitala arbetssätt.


Vi erbjuder dig:
· Hos oss får du ett omväxlande arbete, varje uppdrag är unikt och hjälper dig att få värdefull arbetserfarenhet och utvecklas tillsammans med oss som team.
· Hos oss får du vara med att forma och skapa arbetskultur, ha inflytande och möjlighet att påverka verksamheten genom att vara delaktig i våra beslut.
· Vi arbetar i team och präglas av glädje, att ha roligt på jobbet. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm.
· Vi erbjuder en marknadsmässig lön. Dessutom tillhandahåller vi tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
· Du kommer även få erfarenhet i hur det är att bygga upp en verksamhet och ett bolag – en unik insyn i en aktör som utmanar en traditionell bransch.


Villkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning på 6 månader tillämpas. Arbetets natur kräver engagemang, struktur och effektivitet, så vi kommer att lägga vikt vid dina personliga egenskaper. Även om tempot ibland är högt, försöker vi alltid bibehålla en hög kundnöjdhet och servicegrad. Därför värdesätter vi att du självständigt kan ta egna initiativ och fatta de beslut som situationen kräver.


Känner du att detta kan vara något för dig är du varmt välkommen att söka tjänsten, genom att skicka in CV och personligt brev till maria.antoniadou@fenixfamily.se.


Sista ansökningsdag:
Vi önskar ha din ansökan så snart som möjligt men senast 21 mars 2023.
Intervjuer genomförs löpande.


Tillträde:
Så snart som möjligt.


Vill du veta mer?
Jag heter Maria Antoniadou och arbetar på Dödsboförvaltningen på Fenix Family AB. Det är jag som är rekryteringsansvarig för den här tjänsten så ta gärna kontakt med mig via mejl om du har frågor om rollen eller kring rekryteringsprocessen på maria.antoniadou@fenixfamily.se.
Besök oss gärna på www.fenixbegravning.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fenix Family AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Postadress

Convendum, Vegagatan 14
Stockholm, 11329

Liknande jobb


Juristassistent

Juristassistent

16 maj 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

15 maj 2024

8 maj 2024

8 maj 2024