Partneransvarig till trygghetstjänster

Partneransvarig till trygghetstjänster

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar  Göteborg och Bohuslän

Navet För Trygghet är arbetsnamnet för vårt nya verksamhetsområde där vi tillsammans med 19 andra länsförsäkringsbolag startar upp lokala dotterbolag som ska tillhandahålla skadeförebyggande larm- och säkerhetstjänster inom brand, vatten och inbrott. Även säkerhetstjänster är ett viktigt fokusområde för oss lokalt.
Vi är nu i uppstartsfasen och söker en partneransvarig för våra leverantörer. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg.

Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Om jobbet
I rollen som partneransvarig kommer du att ansvara för inköps- och upphandlingsprocesser av partners / leverantörer inom trygghetstjänster. Din roll blir att säkerställa god kvalitet i kundmötet, utbilda partners, följa upp leveranser och säkerställa att leveranstider hålls.  Du arbetar med att utveckla samarbete och processer.

Vem är du?
Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk eller teknisk utbildning med minst fem års erfarenhet av inköp och dess processer. För att lyckas i rollen tror vi att du är en mycket god förhandlare och relationsbyggare. Rollen ställer höga krav på handlingskraft och initiativförmåga och att du har lätt för att se till helheten och samarbeta. Du är duktig på att se möjligheter och tänka i nya banor som gör att vi hittar bra lösningar. Har du tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen är det en merit.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.

Mer information
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Vd Ingemar Lindström, 031-702 15 31
Facklig kontaktperson Christin Book, 031-63 23 17
HR affärspartner Bette Mellgren, 0705-39 11 42

Sista ansökningsdag: 2022-04-06 

Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet skickar du in din ansökan, uppmärkt med annonstitel och ort, per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Skriv namn på HR-partnern för aktuell rekrytering på brevet. 
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Välkommen med din ansökan!

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sabina Svensson
031-61 72 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 32
None

Postadress

41104
1480, 41104

Liknande jobb


22 april 2024

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

3 maj 2024

Beställningsplanerare

Beställningsplanerare

3 maj 2024