Passhandläggare till LPO Hässleholm, Polisregion Syd

Passhandläggare till LPO Hässleholm, Polisregion Syd

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne består av fyra lokalpolisområden (Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn, Karlskrona), utredningssektion, utredningsjoursektion och ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

I arbetsuppgifterna ingår att:
• Ta emot, handlägga och utfärda id- och passhandlingar.
• Anmälningsupptagning, hittegodshantering och telefonservice.
• Övriga receptionsgöromål såsom t ex mottagning av besök och gods.

Placering kommer att vara i Hässleholm, men av verksamhetsskäl kan det även bli aktuellt med arbete på annan ort inom Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne. Det är därför ett krav att du ska ha körkort med lägst B-behörighet.

KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande med godkänt betyg i svenska.
• Polisens RES-utbildning K1 (Kompetensnivå 1)
• Minst 4 månaders dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana
• B-körkort

MERITERANDE
• Utbildningar som är relevanta för arbete i polisens reception, tex hittegods
• Erfarenhet av att hantera/stödja i komplicerade resehandlingsärenden

PERSONLIGA EGENSKAPER
• Stresstålig är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
• Strukturerad Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
• Samarbetsförmåga Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Flexibel Har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt förändra sitt synsätt och tillvägagångssätt.
• Initiativtagande Fattar snabba beslut och tar initiativ. Arbetar aktivt mot uppsatta mål.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetsort: Hässleholm
Arbetstid: Veckoplanering
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 oktober 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024