Passhandläggare till receptionen i Växjö, vikariat

Passhandläggare till receptionen i Växjö, vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en passhandläggare till vår reception i Växjö som är genuint intresserad av att ge god service till våra besökare. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Anställningen är ett vikariat under tiden 2020-09-01--2021-08-31.

I polisområde Kalmar Kronoberg ingår hela Kalmar län och Kronobergs län. Geografiskt är detta region Syds största polisområde och är också ett av de största i landet. Polisområdet är indelat i fem lokalpolisområden, Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Ljungby. I lokalpolisområde Växjö ingår Växjö och Alvesta kommuner.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som passhandläggare i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress, men med samma goda kvalité. Arbetet som passhandläggare sker i direktkontakt med besökarna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot, handlägga och utfärda resehandlingar
• Hantera hittegods
• Tillståndsansökningar
• Viss vapenhantering

Utbildning i RES-systemet inklusive en examination där du måste ha godkänt resultat, kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• van att arbeta med dator i arbetet
• erfarenhet av arbete i reception eller annat serviceyrke, som innefattar personliga möten/kundkontakter.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
• genomförd utbildning i hittegods
• övriga språkkunskaper utöver svenska och engelska
• erfarenhet av handläggning inom statlig verksamhet

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat som administratör under tiden 2020-09-01--tills vidare dock längst t o m 2021-08-31.
Placeringsort: Växjö
Arbetstid: Vardagar dagtid (flextid). Kvällstjänstgöring förekommer (vanligen en kväll/vecka).
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Passhandläggare, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Växjö

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Har du skyddad identitet kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, 010-56 201 27, annelie.holgersson@polisen.se.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2020
  • Ansök senast: 21 augusti 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024