Payments Officer till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Payment Officer till vårt affärsområde Svea Privat där vi arbetar med lån och sparkonton till konsumenter. I den här rollen kommer du att arbeta i en trevlig grupp med härlig teamkänsla, där vi ställer upp för varandra och tycker att samarbete är viktigt. Tjänsten är en tillsvidaretjänst.

Vad kommer du att göra?
Rollen innebär mycket administrativt arbete och du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet fungerar på bästa sätt. Du har både externa och interna kontakter, såsom uppdragsgivare, gäldenärer, kronofogden och handläggare dagligen.

Den här rollen kommer du bland annat att:

- Registrera in- och utbetalningar

- Genomföra avstämningar (främst i excel)

- Hantera felbetalningar

- Transaktionsförfrågningar

- Ha kundkontakt via mail, brev och telefon

- Vara delaktig i att utveckla effektiva interna rutiner och processer

Vem är du?
Vi söker dig som gillar att ge god service, har en hög servicegrad och en positiv och lösningsorienterad inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av hantering av reskontra samt har kommit i kontakt med bokföring och redovisning tidigare, men inget krav. Du är noggrann och ansvarstagande som person. I den här rollen är det viktigt att du har ett intresse för siffror och har ett logisk tänkande. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det ett plus. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2 000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024