Payroll Administrator till vår egen ekonomiavdelning

Payroll Administrator till vår egen ekonomiavdelning

Arbetsbeskrivning

Academic Works interna löneavdelning har ett starkt utvecklingsfokus där vi ständigt jobbar med att digitalisera och effektivisera vår löneprocess. Vi står inför en spännande framtid med flera planerade systembyten. Nu söker vi dig som vill anta en ny utmaning inom löneområdet där du får kombinera löneadministration med service. Rollen som Payroll Administrator präglas av att ge god service och varierande arbetsuppgifter kombinerat med en stark teamkänsla där alla strävar mot att göra morgondagen ännu bättre.

OM TJÄNSTEN
Som Payroll Administrator på Academic Works interna ekonomiavdelning får du jobba med lönehantering och service i en varierande miljö med hög energi och härliga kollegor. Eftersom du jobbar med våra konsulters löner har du i denna roll många kontaktytor runt om i organisationen bland andra chefer och arbetsrätt.

I rollen som Payroll Administrator stöttar du våra Payroll Specialists med delar av löneprocessen. Du brinner för både service och administration. Du blir en del av team Payroll Consultant som alla jobbar tillsammans mot att nå teamets mål. Hela löneavdelningen består av 10 personer.

Såhär beskriver Johanna, Payroll Specialist, det som gör arbetet på payroll så roligt:

”Det roligaste med att jobba inom payroll är det dynamiska arbetssättet som vi tillämpar på Academic Work, kopplat till eget ansvar och ständig förbättring inom löneprocesserna. Som vår kollega får du chansen att utvecklas både inom företaget och inom löneyrket, på ett företag som tar hand om sin personal och som belönar ambition. Du får alla verktyg du behöver till att göra ett bra jobb och all flexibilitet till att återhämta dig och göra din egen grej. Världens bästa arbetsplats!”

Vill du bli vår nya kollega? Sök tjänsten redan idag!

Hela Academic Works ekonomifunktion på både Sverige- och koncernnivå sitter i Linköping och är idag ca 35 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning, ambitiösa kollegor och som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning. Här är karriärvägarna många, vare sig du vill utvecklas i din roll med nya arbetsuppgifter, bli ledare eller jobba med processutveckling.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra kontor över hela Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
* Delaktig i lönekörningar för våra konsulter med möjlighet att få ansvara för ett av våra mindre bolag


* Ge service och support till kollegor och konsulter i vårt ärendehanteringssystem och via telefon
* Rapportera statistik till bland annat SCB, intyg till Försäkringskassan med flera
* Support och kontroll av reseräkningar


VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetslivserfarenhet av service


* Intresse för administration och siffror
* Har grundläggande kunskaper i Excel
* Talar och skriver flytande svenska och engelska då kontakt med kollegor både i Sverige och i koncernen är en stor del av rollen


Det kan vara meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom lön och erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter men det är inte ett krav.

Vi tror att du som har följande kompetenser att trivas hos oss:


* Serviceinriktad: Du gillar att hjälpa andra i ditt arbete
* Ansvarstagande: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem självständigt framåt
* Flexibel: Du trivs i en flexibel miljö med flera arbetsuppgifter parallellt
* Lösningsorienterad: Du gillar att lösa problem, både i ditt eget arbete och i att hjälpa andra
* Strukturerad: Du har en god struktur och analytisk förmåga


Vår kultur #weareacademicwork


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


Dina förmåner



We reward ambition. Det betyder att i din roll som XX kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: På vårt ekonomikontor på Drottninggatan i centrala Linköping
* Process: Vi jobbar med löpande urval och kommer att skicka ut tester fortlöpande. Därför tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
* Vi som driver rekryteringsprocessen:
Emma Brodin, Payroll Manager, emma.brodin@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till Happo, vårt rekryteringssystem. Går du vidare till det första steget i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra två tester. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av emma.brodin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! På grund av semestertider under v.29-31 kan återkoppling dröja något.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juli 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024