Payroll Administrator

Arbetsbeskrivning

"Det bästa jag vet är att arbeta med lön och system och på Academic Work får jag arbeta med hela löneprocessen, från försystem till bokföring. Förutom att jag tycker om att arbeta med siffor så älskar jag att ge service. Mina kollegor i landet ringer dagligen och jag får möjlighet att hjälpa dem med många varierande frågor, vilket är en av mina utmaningar i mitt yrke. Jag har trevliga och omtänksamma kollegor och ser ofta fram mot att komma till jobbet. Academic Work är ett unikt företag som värdesätter sin personal och ger mycket tillbaka till oss anställda. Uppskattningen, värmen kollegor emellan och gemenskapen finns i väggarna, vilket ger mig enorm energi!"

Så beskriver Gitt, en av våra Payroll Administrators, sitt arbete hos oss. Vill du bli en del av hennes team? Nu har du chansen!

Till vårt Finance-kontor söker vi nu en Payroll Administrator för ett föräldravikariat. Du kommer att tillhöra Payroll-gruppen som sitter i nyrenoverade lokaler centralt beläget i Linköping. Vikariatet pågår till och med hösten 2014 och för rätt person finns eventuellt möjlighet till fortsättning eller nya roller i organisationen.

OM TJÄNSTEN:
I rollen som Payroll Administrator kommer att hantera hela löneprocessen för både intern personal och konsulter, såväl arbetare som tjänstemän. Konkreta arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Överföring av personuppgifter, lönetransaktioner och reseräkningar mellan system
- Avstämningar, statistik och löpande arkivering
- Administrering av försäkringar och pensioner

Vi söker dig som är en driven, serviceinriktad person med skinn på näsan och ett stort intresse för siffror. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av lönehantering via studier eller arbete. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift, då daglig kommunikation sker på båda språken. Har du tidigare arbetat i Agresso Lön, erfarenhet av att administrera pensioner eller har ett systemintresse är det ett stort plus.

Som person arbetar du på ett strukturerat sätt genom att planera ditt arbete i förväg, organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Du är noggrann och trivs i målstyrt och utvecklingsfokuserat arbetsklimat. Samtidigt värdesätter du även goda samarbeten och bidrar aktivt till i ett glatt och socialt arbetsteam.

Välkommen till Academic Work - we reward ambition!

Tillträde: Augusti - september
Omfattning: Heltid, föräldravikariat tom hösten 2014
Arbetstider: Kontorstider
Plats: Centrala Linköping
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Emelie Johansson, Head of Talent Acquisition

Intresserad? Skicka in din ansökan via annonsen på vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Academic Work är Home of the Young Professionals ? ett bemanningsföretag med siktet inställt på att bli världens största arbetsgivare för högskolestudenter och unga akademiker. Vi tror på självständigt arbete i en miljö där alla delar med sig av, och tar del av, den energi som uppstår. Hos oss får du över 400 engagerade kollegor. Behovet av vår kompetens och våra tjänster ökar ständigt och därför finns det goda utvecklingsmöjligheter för dig inom koncernen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024