Payroll Coordinator

Arbetsbeskrivning

Rollen som Team Coordinator sker i kombination med din ordinarie tjänst som Payroll Analyst/Payroll Specialist och motsvarar 20% av din arbetstid.

Om tjänsten 
Som Team Coordinator har du ansvaret att planera, samordna, fördela och följa upp det dagliga arbetet i ditt team. Du skapar förutsättningar för att ditt team på ett effektivt sätt kan leverera bästa möjliga kvalitet, effektivitet och resultat i rätt tid.

Arbetsuppgifter
• Du ansvarar för att det finns ett månatligt körschema för de kunder som finns i ditt team samt uppdatera kundens checklista i enlighet med körschemat.
• Du ansvarar för den dagliga driften, genom att i samband med dagliga operativa teammöten fördela arbetet.
• Du ansvarar för implementering och uppföljning av processer inom teamet.
• Du ansvarar för att teamet följer överenskomna produktionsplaner.
• Som Team Coordinator rapporterar du daglig status till BPO Lead Coordinator i syfte att arbetsbelastningen för verksamheten ska bli så jämnt fördelad som möjligt. Du eskalerar i det fall det finns risk för avvikelser från kundens produktionsplan.
• Du tar emot oplanerade frånvaroanmälningar för de medarbetare som ingår i ditt team för att kunna planera det dagliga arbetet. Du informerar din Team Manager som ansvarar för uppföljning av medarbetare.
• Du ansvarar för att bevilja kortare ledigheter (max 2 dgr) för medarbetare i ditt team och säkerställer att denna ledighet inte påverkar den dagliga leveransen.
• Du säkerställer att teamet i tid och på ett korrekt sätt gör tidsrapportering, SLA-rapportering, kvalitetsark, fakturakontroller samt stickprover på genomförda kontroller enligt ISAE 3402.
• Du ansvarar för att checklistan är uppdaterad dagligen av teamet (genomförd/ej aktuell) samt att checklistan slutsigneras i rätt tid.

Egenskaper som är viktiga i rollen som Team Coordinator:
• God kunskap inom lön.
• En vilja att växa, tänka nytt och se möjligheter i det dagliga arbetet.
• En förståelse för våra kunders verksamhet och ha förmågan att se kopplingen till vårt dagliga arbete.
• Ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
• Samarbetsförmåga samt en positiv och framåtsträvande inställning.
• Kommunaktiv, pedagogisk och en förmåga att skapa goda relationer.

 For more information contact shiva.shourie@sdworx.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024