Payroll Coordinator till BSH i Solna

Payroll Coordinator till BSH i Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som lönespecialist i ett internationellt bolag? Är du lösningsorienterad och intresserad av system- och processfrågor? Då är det här kanske rollen för dig.

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater!

BSH Home Appliances AB är verksamt i Norden och Baltikum där 650 anställda arbetar med försäljning, marknadsföring och service av hushållsapparater av märkena Bosch, Siemens, Gaggenau och Neff. Det nordiska huvudkontoret ligger i Solna. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Alla våra fabriker och kontor kommer bli klimatneutrala under 2020. Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.

BSH Home Appliances rekryterar nu en lönekoordinator som ska ansvara för hela flödet inom löneadministrationen i Norden och Baltikum, med placering på det nordiska huvudkontoret i Solna. Löneadministrationen är outsourcad och i rollen som Payroll Coordinator agerar du specialist och har en nyckelfunktion inom BSH där fokus i rollen är att ge ett kvalificerat stöd i lönefrågor både internt och externt. Du har ett nära samarbeta med lönepartners där du följer upp på leveranser och arbetar kontinuerligt för ett effektivt samarbete. Du stöttar chefer, övriga HR-funktioner och ekonomi i lönerelaterade frågor. Du arbetar aktivt med systemfrågor kopplat till tidrapporteringen och säkerställer att tecknade kollektivavtal efterlevs.

I rollen ingår att ansvara för löpande lönearbete som att hantera och kontrollera underlag och koordinera med myndigheter och externa leverantörer i fråga om skatter, pensioner, sociala avgifter etc.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:

* Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
* Goda kunskaper i löne- och HR-system samt Excel. Meriterande om du har arbetat i HRM och Sympa.
* Har kännedom om tillämpliga lagar, kollektivavtal och arbetsrätt samt löpande bokföring.
* Använder engelska obehindrat i arbetet. Har du erfarenhet att arbeta med löner i en internationell kontext är det meriterande.

Som person är du trygg i din kompetens och agerar med lugn även i stressiga situationer. Du har ett systematiskt och lösningsfokuserat arbetssätt och är orädd för att ta tag i nya utmaningar. Vidare har du ett stort systemintresse och motiveras av att arbeta för att förenkla och förbättra processer.

Det här är en roll för dig som vill fortsätta din karriär inom löneområdet och som gillar att arbeta självständigt med många kontaktytor. Du kommer att tillhöra ett team HR-specialister.

Ansökan

Tillträde sker snarast möjligt och urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Har du frågor är du välkommen att kontakta Therese Rocafort Svensson på therese.rocafort.svensson@se.experis.com alt. 08-7362877.

Välkommen med din ansökan redan idag!

BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group som har 58 000 anställda med huvudkontor i München. BSH är Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsapparater, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. Vi är en global koncern som ingår i Bosch med en årsomsättning på över 13 miljarder euro under 2019 och mer än 58,000 anställda. Du kan läsa mer på www.bsh-group.com eller hitta BSH Home Appliances Group på LinkedIn.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BSH Home Appliances AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Besöksadress

Landsvägen 32
None

Postadress

Box 503
SOLNA, 16929

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024