Payroll Manager

Payroll Manager

Arbetsbeskrivning

Sedan starten har Voi vuxit från en startup till ett mångmiljonföretag med 1000+ anställda och dotterbolag på 13 europeiska marknader. På den här resan bygger vi en professionell och robust lönefunktion och som en nyckelmedlem i detta team kommer du att arbeta tvärfunktionellt med människor från hela Europa. Du kommer att få jobba med att hantera en mängd olika intressenter, bland dem nästan 15 olika outsourcade partners över Europa. Ditt dagliga arbete kommer att sträcka sig från detaljer till övergripande strategiska diskussioner.

Vi söker nu en konsult som kan ta rollen som Payroll Manager under pågående rekrytering, detta är ett konsultuppdrag på ca 6 månader, med start så snart som möjligt. Vi söker dig som självständigt kan jobba i hela löneprocessen i ett större internationellt företag. Vi behöver dig som har dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete med lönehantering i flera europeiska länder. Har du erfarenhet av att leda förändringsprojekt inom löneområdet är det mycket meriterande. Du kommer mestadels att kommunicera på engelska.

Du kommer främst att ha följande arbetsuppgifter:

Koordinera, styra och kontrollera processen "löneberedning - bearbetning och utbetalning av löner" för alla Voi-koncernens företag
Tillsammans med teamet, hantera outsourcingpartners
Se över och förbättra löneregler, rutiner och kontroller inom koncernen, inklusive användning av lämpliga IT-baserade system för att stödja processen.
Upprätthålla de skriftliga riktlinjerna för löner och uppdatera standarder och rutiner.
Se till att lönelistan behandlas på ett korrekt, överensstämmande och i rätt tid, inklusive övervaka efterlevnaden av lagstadgade rapporterings- och arkiveringskrav.
I samarbete med HR administrera förmånsplaner enligt företagets policyer
Förbered relevanta vecko-, månads-, kvartals- och bokslutsrapporter.


Din erfarenhet:

Du behöver ha kunskap/förståelse av tillämpliga regler och förordningar som påverkar löner och ersättningar och förmåner. Gedigen förståelse för den ekonomiska sidan av löneprocessen. Relevant akademisk bakgrund eller dokumenterad erfarenhet av brett lönearbete, gärna från ett internationellt bolag. Som person behöver vi dig med en kan-göra-mentalitet, du är någon som trivs med en snabb föränderlig miljö och har erfarenhet från projektledning och/eller förändringsledning.

Vi samarbetar med Wepartner och Barbara Lidholt i denna konsult inhyrning. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Notera att CV't kan vara på svenska men du bör kunna kommunicera obehindrat på engelska i tal och i skrift. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022