Payroll & People Administrator

Payroll & People Administrator

Arbetsbeskrivning

Payroll & People Administrator till Aros Kapital
Aros Kapital är specialiserade på finansiella tjänster till företag såsom företagslån, fakturaköp, leasing och inlåning. Våra kontor finns i Göteborg, London, Stockholm, Oslo och Örebro. Arbetsklimatet genomsyras av högt tempo, framåtanda och korta beslutsvägar. För att trivas här bör du vara likasinnad och drivas av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap!

Vi söker en Payroll & People Administrator med ett par års erfarenhet inom löneadministration och ett intresse för HR-frågor. Denna roll kommer att tillhöra People & Culture-teamet som består av en Head of People & Culture, en People & Culture Partner samt en Office Coordinator. I det här teamet får du möjlighet att vara en del i att utveckla både människor och bolagets framgångsresa! Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.

Vad innebär rollen?
I denna roll kommer du få stora möjligheter att påverka lönearbetet då du kommer att vara ansvarig för lön, pension, försäkringar, lönekartläggningar och lönerevisioner. Utöver detta ingår det att vara behjälplig med att ta fram dokument och underlag rörande både löne- och HR-frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:


• Lönekörning för samtliga av våra anställda
• Hantering av pension och försäkringsadministration
• Administration i löneprogram, förmånsportal och andra personalsystem
• Rapportering till SCB, FI, Försäkringskassan och liknande
• Utföra lönekartläggningar och lönerevisioner
• Ta fram underlag, dokument och processbeskrivningar kopplat till både löne- och HR-frågor
• Stötta resten av People & Culture-teamet vid behov
• Säkerställa att vi efterlever aktuella lagar och regler inom området
• Ta fram statistik så som lönekostnader, personalomsättning och liknande

Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet av löneadministration och viss erfarenhet inom pension och försäkringar. Du har varit delaktig i, eller har någon typ av erfarenhet av genomförande av årlig lönekartläggning och lönerevision. Som person är du noggrann och strukturerad med en hög grad av självständighet. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i en supportroll där du stöttar och ger service till medarbetare i löne- och personalfrågor. Du har en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, och är inte rädd för att ställa krav och sätta deadlines när det behövs. Det är meriterande om du har erfarenhet inom Visma Lön och att du är van vid arbeta i Microsoft Office 365. För att trivas på Aros tror vi att du är en person med driv, positiv attityd och redo att hjälpa till där det behövs!

Vad kan vi erbjuda dig?
Här erbjuds du en anställning där utmanande och roligt arbete varvas med mycket aktiviteter, drivna och engagerade kollegor och en schysst företagskultur. Vi är en snabbrörlig och dynamisk organisation som sätter ett högt värde i både din och bolagets utveckling. Hos oss erbjuds du även ett generöst friskvårdsbidrag, pension, privat sjukvårdsförsäkring, frukost och massage på jobbet. Utöver det sitter vi i ett centralt och modernt kontor på 26:e våningen i Gårda Vesta.

Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 30 november. Vi arbetar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aros Kapital
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024