Payroll Specialist till Oriola

Arbetsbeskrivning

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och vi förenar konsumenter och läkemedelsföretag på ett unikt sätt. Vi förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och andra produkter. Oriola är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedelsföretag och konsumenter. Vårt uppdrag är “Health for life”. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Sweden AB söker dig! www.oriola.com/se.

I rollen som Payroll Specialist på Oriola får du möjligheten att arbeta i en bred tjänst med hela löneprocessen och med vårt lönesystem Visma Agda PS och vårt personalsystem Success Factors. Förutom din viktiga uppgift att hantera hela löneprocessen ser vi att du är den som tar ett större ansvar för våra systemfrågor och blir drivande i systemrelaterade utvecklingar och processer. Du kommer att ingå i löneteamet som idag består av fyra personer placerade i Mölnlycke. Tillsammans administrerar teamet lönehanteringen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige (ca 3 200 löner). Oriola följer bl a Svensk Handels kollektivavtal för Lager- och e-Handel, Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar, tillsammans med Payroll manager och dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer, HR och medarbetare lönerelaterade frågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning, bilförmån, pensioner, försäkringar etc.

Du kommer att bli systemansvarig för Agda PS lönesystem samt utveckling enligt organisationens behov.

Vi i teamet arbetar kontinuerligt med utveckling och förbättring. Vi vill automatisera så mycket som möjligt för att serva chefer, HR och organisation samt kvalitetssäkra vårt eget arbete. Utveckling av rutiner, processer samt dokumentation och information till organisationen pågår redan och ska vidareutvecklas och effektiviseras. Du blir en viktig person i detta arbete.

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss tror vi att du är positiv och resultatorienterad, du har hög ambitionsnivå och vill utveckla och utvecklas. Du har lätt för att förstå och utveckla data, datorer, program och system. Du triggas av att hitta lösningar på problem och du trivs i en verksamhet som ständigt utvecklas. Du gillar att arbeta i team och är strukturerad i ditt arbetssätt. Som person är du självständig, ansvarsfull, noggrann och har humor!

Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.

Kompetenskrav
Du har lägst gymnasieutbildning och minst 5 års erfarenhet som lönespecialist i en bred roll. Du har mycket goda IT kunskaper och vi ser det som meriterande med erfarenhet av att arbeta med systemrelaterade frågor, gärna i lönesystemet Visma Agda.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Oriola med PS Partner. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Lena Wadenby på lena.wadenby@pspartner.se eller Kristina Lundin Medved på Kristina.lundinmedved@pspartner.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024