Payroll Specialist/HR support till Össur

Payroll Specialist/HR support till Össur

Arbetsbeskrivning


Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv?

Össur grundades 1971 och har sedan dess vuxit genom både organisk tillväxt och förvärv. Idag är vi en global leverantör av patientvård och vårt uppdrag är att förbättra människors rörlighet. Vår högsta prioritet är att ge våra patienter de bästa möjliga lösningarna för deras behov och skapa optimala kliniska resultat. Huvudkontoret ligger på Island, med över 4000 anställda över hela världen och verksamhet i mer än 40 länder. Össur är en värderingsstyrd organisation och står för Life without Limitations, ett liv utan begränsningar. Våra kärnvärderingar är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Våra kärnkompetenser är Samarbete, Kommunikation, Driva resultat, Kundfokus och Förändring

Vi söker just nu en Payroll Specialist/HR support till Össur Scandinavia som i dagsläget består av fem affärsenheter. Vi är verksamma i alla nordiska länder och regionen omsätter över 800 miljoner kr per år. Du kommer att tillhöra i EMEA Pay & Benefit teamet som består av 8 medarbetare, och du kommer att ingå i HR Scandinavia teamet som består av 9 medarbetare. Tjänsten är baserad på vårt moderna kontor i Kista norr om Stockholm och du kommer att rapportera till EMEA Payroll Manager.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du att ansvara för koordinering av löneprocesser för våra affärsenheter i Sverige. Du kommer att vara första kontaktperson för vår löneoutsourcingpartner, ansvara för den dagliga kommunikationen gällande lönetjänster och samordna årlig lönekartläggning. Du kommer även att samordna och hantera den administrativa processen relaterad till ersättningar och förmåner (pension, försäkringar tjänstebil etc.). I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Agera processägare och säkerställa optimal användning av tidsregistrerings- och reseräkningssystemet
Ansvara för den administrativa onboarding processen av nyanställda
Förklara personalpolicyer, procedurer och rutiner för nya och befintliga medarbetare
Hantera nyanställningar, uppsägningar, statusändringar samt organisatoriska förändringar i Workday och andra HR-relaterade system
Uppföljning av kort- och långtidssjukskrivningar
Ansvara för att besvara och lämna lagstadgade HR-rapporter till myndigheter
Stötta finansorganisationen med lönerelaterad P&L och balansavstämning
Delta i förbättringsarbete av HR-relaterade processer och system
Delta i regionala och globala HR-relaterade projekt och initiativ

Vem vi söker

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med löneadministration och löneprocesser i Sverige. Du har grundläggande kunskaper i skatterelaterade lagar relaterat till lön, HR-administration samt arbetsrätt. Du har dessutom god systemkunskap i HR-och tidsregistreringssystem samt Office 365. Du behärskar svenska flytande och har mycket goda kunskaper i engelska. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta med löneoutsourcingpartners och/eller ifall du har kunskaper i Workday och/eller Flex HRM samt erfarenhet av HR / Payroll relaterade projekt.

Som person ser vi gärna att du är initiativtagande, flexibel, kommunikativ, problemlösningsorienterad, trygg och strukturerad. Du är van att arbeta verksamhetsnära och har god förståelse för hur HR bidrar till affärsstrategin och organisationen som helhet. Du tycker om att arbeta hands on och har ett systemintresse. För att trivas hos Össur är det viktigt att du gillar samarbete, är kundorienterad och tycker det är kul att arbeta i en organisation som är i ständig utveckling.

Vi erbjuder

Som payroll specialist/HR support hos Össur Scandinavia erbjuds du en unik möjlighet att gå med i ett dedikerat team på ett företag som är positionerat för fortsatt tillväxt; en viktig och utmanande roll där du även kommer att få möjlighet att forma jobbet till dina styrkor. Du kommer att arbeta i en flexibel och internationell organisation tillsammans med engagerade kollegor som alla arbetar mot samma mål – att hjälpa människor till ett rörligare liv!

Anställningen

Heltid, tillsvidare. Start omgående eller enligt överenskommelse.

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47.

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få läsa den!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024