Payroll/HR-administratör sökes till Amgen

Arbetsbeskrivning





Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig lön viktigt för dig? Värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker nu för Amgens räkning en erfaren Payroll/HR-administratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start i början av december, alternativt i början av januari. Uppdrag avser att pågå t.o.m december 2014.  

Ditt uppdrag

Amgen discovers, develops, manufactures, and delivers innovative human therapeutics. A biotechnology pioneer since 1980, Amgen was one of the first companies to realize the new science’s promise by bringing safe, effective medicines from lab to manufacturing plant to patient. Amgen therapeutics have changed the practice of medicine, helping people around the world in the fight against serious illnesses. With a deep and broad pipeline of potential new medicines, Amgen remains committed to advancing science to dramatically improve people’s lives. Amgen is the world’s largest Biotech company with over 17 000 employees.


Som Payroll/HR-administratör kommer du tillhöra företagets HR-avdelning som idag består av tre personer. Avdelningen supporterar hela Norden/Baltikum i HR-ärenden. HR-avdelningen kommer att ta över payroll-funktionen och som konsult kommer du sköta lönehanteringen för Norden.

Som Payroll/HR-administratör kommer du att koordinera löner och göra underlag för 85 anställda i Sverige, 18 anställda i Norge samt 18 anställda i Danmark. Exempel på ytterligare arbetsuppgifter/ansvarsområden som ingår i ditt arbete är:



• Hantering av friskvårdsbidrag och semesterskuld

• Utbilda nyanställda i förmånspaketet och tidrapportering

• Ge support till chefer och medarbetare i frågor om lön, förmåner och semester

• Avtalsskrivning, introdokumentation till nyanställda och intyg

• Kontaktperson till våra pensionspartner i respektive land

• Kontakt med Försäkringskassan/Alecta

• Uppdatera intranät vid personalförändringar mm

• Avstämning av avdelningsbudget/headcount

• Skapa personallistor från SAP

• Fakturahantering

• Uppdatering och distribution av organisationsscheman

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst tre år erfarenhet av payroll och har arbetat i en liknande roll tidigare. Du har arbetat med löner på ett internationellt bolag innan, gärna Amerikanskt.  Dessutom ser vi gärna att du arbetat på nordisk nivå. Du talar och skriver engelska helt obehindrat. Du har arbetat i SAP innan  och det är mycket meriterande om du har bred erfarenhet av att arbeta i olika system och generellt har ett stort systemintresse! Vi ser gärna att du har kunskap av svensk, dansk och/eller norsk arbetsrätt. Dina kunskaper i Officepaketet och då främst Excel är mycket goda.

Som person är du noggrann och arbetar strukturerat. Du är en mycket duktig administratör och har ett sinne för detaljer och siffror. Du arbetar självständigt och kan fatta egna beslut. Vidare ser vi att du är snabblärd och har hög prioriteringsförmåga. Du har hög kapacitet samt kan hålla korta deadlines. Dessutom är du social, serviceminded och kommunikativ.  

Wise Professionals erbjuder

Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Sofia Sjögren på telefonnummer 076-000 18 57 eller konsultchef Barbara Lidholt på nummer 073-525 90 47. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 november 2013

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb

Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010