PC-tekniker

Arbetsbeskrivning

PC-tekniker till Servicedeskavdelning, Administrativa kontoret Data.
Vi söker en PC-tekniker till Servicedeskavdelningen som i dagsläget består av 15 personer. Servicedeskens huvudsakliga uppgifter är att vara användarnas naturliga kontaktyta vid incidenter och andra IT-frågor, samtidigt som man åtgärdar merparten av de incidenter som rapporteras. Du kommer att arbeta på en avdelning med stort teknikkunnande och kompetens.
Arbetsuppgifter: Du kommer att tillsammans med övriga tekniker arbeta i Servicedesk. I ditt arbete ingår dagligen kontakt med användare och du rapporterar till vår gruppchef. Tjänsten innehåller i första hand följande arbetsuppgifter:
- svara på alla inkommande samtal till Servicedesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare via telefon och e-post.
- registrera ärendena i vårt ärendehanteringssystem
- göra felsökning, felavhjälpning och dokumentation
- prioritera ärenden
- skicka ärenden vidare till rätt 2:nd line eller 3:rd line utifrån ärendekategori och supportkedja
- utföra beställningar som kommit till Servicedesk
- informera användare om status ärendet
- arbeta som operativ koordinator i Servicedesk (del av tjänsten)
Kvalifikationer: Vi söker en person med teknisk kompetens som har känsla för service och som kan ge våra användare ett trevligt bemötande. Du arbetar idag med användarstöd och arbetsuppgifter enligt ovan och har 2-3 års dokumenterad erfarenhet inom områdena Windows och administration av NetWare NDS/eDirectory. Du är öppen, strukturerad och prestigelös, ser möjligheter istället för hinder. Du är en problemlösare som tycker om att uppnå resultat. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010