OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Calyon Calyon Corporate and Investment Bank i Stockholm är den svenska enheten av den internationella storföretag-och investmentbankkoncernen Credit Agricole, en av världens största banker, med 18.000 anställda i 60 länder och huvudkontor i Paris.Vi är etablerade i Stockholm sedan 1986 och våra huvudområden spänner över corporate banking, projekt- och exportfinansiering, valutahandel och corporate finance.Idag är vi 50 personer som sitter i moderna lokaler, centralt belägna i Stockholm.Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär att assistera HR-ansvarig med administrativa uppgifter samt att avlasta ekonomiassistenten med en del ekonomisysslor.Tjänsten passar för dig som trivs med ett omväxlande och händelserikt arbete i ett internationellt företag. Dina ansvarsområden kommer att omfatta rekryteringsadministration, planering och uppföljning av introduktionsprogram, administration kring utbildningar, uppdatering i HR-system samt hantering av administration kring personal- och kundevenemang samt mässor. Ekonomisysslorna innebär kostnadsbokföring av fakturor, leverantörsbetalningar samt momshantering.Andra administrativa arbetsuppgifter är uppdatering av registeruppgifter hos PRV och Finansinspektionen.Rollen innefattar mycket kontakter med Calyons huvudkontor i Paris.Lämplig bakgrund Vi söker dig som har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt eventuellt HR utbildning.Du bör ha minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete inom personal- och ekonomiområdet, gärna i en internationell arbetsmiljö.Erfarenhet från finanssektorn är meriterande.Du har goda kunskaper i Officepaketet, Internet samt erfarenhet av ekonomisystem.Erfarenhet av Hogia Personal är meriterande.Du behärskar engelska och svenska utmärkt i tal och skrift.Kunskaper i franska är meriterande.Som person är du välorganiserad, noggrann, självständig, drivande och har lätt för att prioritera.Du är öppen, har lätt för att ta kontakt med folk och är serviceminded.Andra viktiga egenskaper är flexibilitet och prestigelöshet samt god kommunikativ förmåga.Tjänsten skall tillträdas 6 mars och är ett mammavikariat tom 15 augusti 2007 Övrigt I denna rekrytering samarbetar Calyon med SJR.Skicka in din ansökan innehållande personligt brev på engelska samt CV snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund
Tomas Vinnersten
Sebastian Anderson
Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103