Personal- och ekonomiassistenter till mottagningsenheten i Umeå

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker personal- och ekonomiassistenter till mottagningsenheten i Umeå. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som personal- och ekonomiassistent utgör du en stödfunktion för enhetschefer och enheter i alla frågor som rör personal och budget. Du hanterar självständigt löpande personaladministration och fungerar som ett stöd till enheten. Du hanterar resebokningar, bokningar av lokaler/konferenser och hanterar systembehörigheter. Du arbetar även med att kontrollera lönelistor och reseräkningar samt ansvarar för administration kring anställningsförfaranden. Du deltar även aktivt i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomiska uppföljning. Du upprättar statistik och hanterar fakturor på enheten. 

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på egna och andra enheter.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi alternativt KY-utbildning inom ekonomiadministration eller personaladministration. Du har erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av att arbeta serviceinriktat. Det är meriterande med arbete inom personal- och ekonomiadministration.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Det är meriterande med kunskaper i personal- och ekonomisystem såväl som kunskaper i Agresso, Palasso eller Raindance.

Personliga kompetenser
Du är en strukturerad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Resor till våra kontor i Wilhelmina kan förekomma.
Information om arbetstid: Kontorsarbetstid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Umeå.
Tillträde för befattningen sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef, Louise Dahlberg, 010-485 93 13.

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 5 februari 2017. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 januari 2017

Liknande jobb


Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024

Arabisktalande kundansvarig LSS

6 maj 2024