OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal- och försäljningsassistent till försäljningsavdelningen Skansens försäljningsverksamhet omfattar Skansenbutiken och Byggnadsvårdsbutiken i Skånska Gruvan samt flera andra försäljningsställen på Skansens område och lotterier.På avdelningen arbetar sju fast anställda samt projekt - och säsonganställd personal.Under Skansens Julmarknad engageras ett 50-tal extraanställda.Arbetsuppgifter: Din huvuduppgift är att i samråd med försäljningschefen sköta rekrytering samt självständigt ansvara för schemaläggning och introduktion av extraanställd personal.I övrigt ska du delta i försäljningsavdelningens hela verksamhet, såsom att jobba i Skansenbutiken, på andra försäljningsställen samt sköta uppackning och prismärkning av varor och lagerarbete.Kvalifikationer: Goda kunskaper och erfarenhet av personaladministration och försäljningsarbete.Gärna kunskaper inom ekonomi samt inom hantverk och design.Goda PC-kunskaper förutsätts.Mycket goda språkkunskaper i engelska och gärna något mer språk.Du ska ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.Stor servicekänsla och god kundkontakt är viktiga egenskaper.Du bör vara iderik, handlingskraftig och ha god organisations- och samarbetsförmåga.Förmåga att periodvis klara hög arbetsbelastning.Arbetstiden är schemalagd med tjänstgöring varannan helg.Skansen tillämpar sex månaders provtjänstgöring.Tillträde den 1 september 2006.