Personal- och löneadministratör till Mio

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




På vårt Servicekontor i Tibro finns bl a Mios Lönecenter.

Vår uppgift är att vara våra butikers löneavdelning. För närvarande gör vi lön för ca 40 av kedjans 73 butiker. Vi behöver nu förstärka teamet med en löneadministratör.

Om tjänsten
Som löneadministratör tillhör du Mios HR-avdelning i Tibro. Rollen innebär främst följande arbetsuppgifter:

- Löneadministration
- Rådgivning och stöd i löne- och kollektivavtalsfrågor.
- Delta i aktuella lönerelaterade projekt.

Om dig
Du som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot PA eller liknande kommer att ha en god grund att stå på. Vi ser att du som söker har erfarenhet från att jobba med både löne- och ekonomifrågor. Vidare har du för tjänsten relevanta kunskaper inom arbetsrätt samt erfarenhet av att läsa och tolka kollektivavtal. Du har arbetat i något av de större lönesystemen, så som Hogia, Kontek, Agda eller Visma Lön.

Som person är du kommunikativ och öppen, med hög integritet och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god planerings- och organisationsförmåga. Du är initiativtagande, analytisk, har ett stort eget driv och trivs med att arbeta i team.


Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan inledas med provanställning om sex månader.

 

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att under vecka 31 kontakta HR-specialist Ingrid Richter, telefonnummer 0504-412 07.

Från och med vecka 32 svarar Sofia Gumaelius (gruppledare för Lönecenter) på frågor. Hon nås på telefonnummer 0504-787924 

Välkommen med din ansökan!





Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024