Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stad bedriver verksamheter inom ett 60-tal nämnder och bolag. Kommunen är en av Sveriges största arbetsgivare med drygt 48 000 anställda. Stadsrevisionen har fullmäktiges uppdrag att granska och främja den verksamhet som bedrivs i kommunstyrelsen, nämnderna och bolagen. På revisionskontoret är vi 30 anställda.


ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i att ansvara för förvaltningens löpande lönerapportering samt stöd till chefer inom avtals- och anställningsfrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönefrågor, beställning av kurser och konferenser etcetera. Arbetsuppgifterna innefattar även att ansvara för lokalfrågor och att vara säkerhetsansvarig samt att tillsammans med övriga medarbetare på kansliet svara för olika stödfunktioner inom revisionskontoret.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning som löneadministratör eller motsvarande och erfarenhet från offentlig förvaltning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med lönesystemet Personec. Du kan arbeta självständigt, är noggrann och har stor servicekänsla. Som person är du utåtriktad, kan prioritera och har förmåga att se helhet och samband. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teamledare Jakob Jendeby
031-368 07 02
Samordnare fördjupad granskning Laila Värnestig
031-368 07 22
För Vision Anders Olsson
031-368 07 10
För Saco Mia van Hoewijk
031-368 07 40
Ansvarig för kansliteamet Barbro Larsson
031-368 07 12
Registrator Susanne Ek
031-368 07 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Stadsrevisionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast
  • Publicerat: 10 januari 2014

Postadress

None
., .

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024