Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3100 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor cirka 47 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling och förnyelse samt expansion sker inom många områden.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



ARBETSUPPGIFTER
Inom Sektor Kultur och fritid arbetar ungefär 340 personer. Sektorn är delad i tre områden: Fastighetsservice, Kultur och Fritid samt Måltid.

Som personaladministratör inom sektor Kultur och fritid kommer du att tillhöra ett team som består av flera administratörer. Du kommer främst att arbeta med löne- och förmånsadministration samt koordinera och utveckla dessa områden, men du kommer också att vara chefernas stöd i andra frågor. De chefer du arbetar närmast är de tre områdescheferna, enhetschefer inom området Kultur och fritid, samt sektorschefen.

En del av arbetsuppgifterna är att administrera och ansvara för en del av stadsdelens personalförmåner för alla stadsdelens medarbetare, exempelvis västtrafikkort, hyrcykel och cykelbidrag. Arbetet innebär många och omväxlande kontakter med chefer, medarbetare, annan administrativ personal samt interna och externa kunder.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som på ett engagerat och självständigt sätt vill arbeta med ovanstående arbetsuppgifter samt trivs med att arbeta självständigt med administrativa uppgifter. Vi vill att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom HR-området från YH, KY eller högskola.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Viktiga egenskaper är stor känsla för service, initiativförmåga, noggrannhet samt god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och lösningsfokuserad, duktig på att kommunicera samt har förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

Eftersom arbetet främst handlar om personal- och löneadministration krävs det att du har kunskaper inom arbetsrätt samt att du har erfarenhet av att arbeta med något lönesystem. Du har mycket god datorvana samt kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom HR-området.


Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.


Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Östra Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, efter överenskommelse.
  • Publicerat: 6 mars 2015

Liknande jobb


HR Koordinator

HR Koordinator

11 juni 2024

Erfaren samordnare som kan arabiska

Erfaren samordnare som kan arabiska

5 juni 2024

Erfaren samordnare till Skåne

Erfaren samordnare till Skåne

30 maj 2024