Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Svea hovrätt är den största av de sex hovrätterna i Sverige med ca 250 anställda. Svea hovrätt består av nio dömande avdelningar och en administrativ enhet. Hovrätten finns i lokaler centralt i Stockholm på Riddarholmen. Tjänsten som personaladministratör ingår i den administrativa enheten, som utför och samordnar hovrättens arbete med personal-, ekonomi- och IT-frågor. Arbetsuppgifter Personaladministratörens arbetsuppgifter som sker i nära samarbete med chefsadministratören, spänner över stora delar av personalområdet och omfattar bl.a. rekrytering, arbetsmiljöfrågor, jämställdhets- och mångfaldsfrågor, kompetensutveckling samt övrig löpande personaladministration. Kvalifikationer Du som söker ska ha en akademisk examen från PA-programmet eller motsvarande. Några års erfarenhet av personalarbete är önskvärt. Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet och/eller arbete inom rättsväsendet kan vara en merit. Som person är du utåtriktad, lyhörd och strukturerad med god förmåga att kommunicera. Du är också en driven och engagerad person med stor integritet. Arbetet kräver att du är flexibel, har initiativ- och samarbetsförmåga samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du har god PC-vana och behärskar Office-paketet Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, etnisk bakgrund och ålder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Hovrätt
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 september 2008
  • Ansök senast: 3 oktober 2008

Liknande jobb


Personalvetare

11 februari 2010

Personaladministratör

22 april 2010

28 april 2010