Personaladministratör

Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Institutionen för medicin är en del av Sahlgrenska akademin jämte fem andra institutioner och utgör Göteborgs universitets största institution med drygt 400 anställda och 300 doktorander. Organisatoriskt består institutionen av fyra avdelningar; samhällsmedicin och folkhälsa, reumatologi och inflammationsforskning, molekylär och klinisk medicin, samt invärtesmedicin och klinisk nutrition.

Den administrativa stödverksamheten vid institutionen är organiserad i en gemensam administrativ enhet, där arbetet i huvudsak är organiserat inom fem funktionsområden: utbildning, forskarutbildning, kommunikation, ekonomi och personal och leds av en administrativ chef. För varje funktionsområde finns en eller två funktionsansvariga. Totalt utgör institutionens samlade administratörer ett femtiotal medarbetare varav ca en fjärdedel arbetar med personalfrågor. De flesta arbetar direkt mot en avdelning där man även har sin arbetsplats. Nu söker vi en erfaren och kvalificerad personaladministratör till ett varierande och utvecklande arbete. Institutionens administration befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara delaktig i den fortsatta utvecklingen inom institutionens personalarbete.

 

Arbetsuppgifter

Som personaladministratör kommer du ha det övergripande ansvaret för en avdelnings personaladministrativa frågor och arbeta med löpande personal- och löneadministration. Du förväntas arbeta självständigt men också tillsammans med institutionens personalsamordnare och övriga administratörer. Du kommer att ingå i den administrativa gruppen på avdelningen. 

I arbetsuppgifterna ingår bland annat löpande personal- och löneadministration, såsom granskning av ledigheter, ersättningar och reseräkningar, rapportering av arvoden, uppföljning av semester och SINK-ansökningar för utländsk personal m.m. Du kommer också vara delaktig i rekryteringsprocessen, ansvara för introduktion av nyanställda, samt utgöra ett chefsstöd till avdelningscheferna i personalrelaterade frågor.

Diarieföring och andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär kan tillkomma, exempelvis hantering av stipendier och försäkringar. Arbetet medför ett nära samarbete med avdelningens svenska och utländska medarbetare. Som personaladministratör har du även kontakt med andra myndigheter.

I arbetet ingår att tillsammans med kollegor aktivt bidra till utveckling av personaladministrativa rutiner och arbetssätt.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med PA/HR-inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har betydande arbetslivserfarenhet inom det personaladministrativa området. Meriterande är erfarenhet av personal- och löneadministration inom offentlig förvaltning, särskilt inom universitets- och högskolesektorn. Anställningen ställer höga krav på god datorvana och det är meriterande om du har arbetat med personalsystemet Primula, samt är insatt i rådande regelverk.

Arbetet kräver förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete. Som person är du motiverad, prestigelös, serviceinriktad och har integritet. Arbetet kräver även att du är strukturerad och noggrann. Du bör också vara stresstålig eftersom arbetet har arbetstoppar och du kommer att arbeta mot tidsgränser. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

 

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattningen 80% med placering tills vidare vid institutionen för medicin. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

 

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Agneta Johnsson - agneta.johnsson@gu.se, 070-9932193, eller personalsamordnare/funktionsansvarig inom HR Mikaela Hansson - HR-medicin@medicine.gu.se  

 

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-08-10. 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

 


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024