Personaladministratör 75%-100%, Tillsvidare

Arbetsbeskrivning


På Österlen har Svenska kyrkan inlett ett samarbete inom administration och fastighetsfrågor där Simrishamns Pastorat, Tomelillabygdens församling och Borrby-Hammenhög-Stiby Pastorat tillsammans har byggt upp en kansliorganisation som sköter fastighetsärende, ekonomi och personalfrågor. Som personaladministratör kommer du vara en del av kansliorganisationen. Tjänsten är ambulerande med stora möjligheter att själv styra över delar av arbetstiden och placeringen.

Arbetsuppgifter

Som personaladministratör kommer du att vara en viktig stödfunktion till chefer och medarbetare i olika personalrelaterade frågor. Du kommer att ge support till ungefär 100 medarbetare samt förtroendevalda inom tre av kontraktets ekonomiska enheter.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Stödfunktion i HR-frågor för arbetsgivaren, chefer och medarbetare.
- Handläggning av anställningsavtal, varsel, arvoden, utlägg och intyg
- Andra administrativa personalärenden som exempelvis semester, föräldraledighet och sjukanmälan.
- Kontakter med olika myndigheter såsom Skatteverket, SCB och Försäkringskassan
- Ha god kännedom kring regelverket inom arbetsrätten och arbetsmiljöfrågor.
- Ha god kännedom om gällande kollektivavtal

Kvalifikationer

Som sökande har du examen inom personaladministration eller motsvarande. Minst 1 års arbetslivserfarenhet krävs.
Då du kommer hantera många olika typer av arbetsuppgifter är det viktigt att du är välorganiserad och har förmåga att prioritera i ditt dagliga arbete. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med medarbetare och chefer i organisationen är det viktigt att du har ett utåtriktat och ödmjukt förhållningssätt samt kan ta dig an olika frågeställningar på ett självständigt sätt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande tjänster, gärna inom Svenska kyrkan.

Det finns goda möjligheter att utvecklas i den här rollen och därför är det bra om du trivs med att tänka nytt och vill arbeta med att förbättra arbetsrutiner och processer.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Sista ansökningsdag: 16 maj 2016

Upplysningar om tjänsten lämnas av Kanslichef Linda Sterner tel. 0414-412491 , e-post: linda.sterner@svenskakyrkan.se

Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse

Vi föredrar ansökan via mail, till: linda.sterner@svenskakyrkan.se

Sammanfattning

Besöksadress

ALLGATAN 7
SIMRISHAMN

Postadress

BOX 12
SIMRISHAMN, 27221

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024