OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svea hovrätt består av 9 dömande avdelningar och en administrativ enhet.Tjänsten som personaladministratör ingår i den administrativa enheten, som utför och samordnar hovrättens arbete med personal- och ekonomifrågor. Arbetsuppgifter Personaladministratörens arbetsuppgifter spänner över stora delar av personalområdet och omfattar bl.a. rekrytering, arbetsmiljöfrågor, jämställdhets- och mångfaldsfrågor samt kompetensutveckling och övrigt på en personalavdelning förekommande administration. Kvalifikationer Du som söker ska ha en akademisk examen från PA-programmet eller motsvarande och något års erfarenhet av personalarbete samt en önskan att utvecklas inom personalområdet.Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet och/eller arbete inom rättsväsendet kan vara en merit.Som person är du utåtriktad, lyhörd och strukturerad med god förmåga att kommunicera.Du är också en driven och engagerad person med stor integritet.Arbetet kräver att du har initiativ- och samarbetsförmåga samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Vi förutsätter att du har god PC-vana och behärskar Office-paketet.Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, etnisk bakgrund och ålder. Välkommen med din ansökan märkt med ref.Tillträde snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39