Personaladministratör på heltid fram till årsskiftet!

Personaladministratör på heltid fram till årsskiftet!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av HR-administration alternativt en utbildning inom HR och trivs med att arbeta administrativt? Om du dessutom är tillgänglig omgående är detta en roll för dig! Starten för uppdraget är redan nu i september och urvalet sker löpande vilket innebär att det kommer att vara en snabb rekryteringsprocess - så skynda in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund, som är en koncern verksam inom juridik och begravning, söker nu en HR-administratör som ska stötta upp med den lönerelaterade administrationen för bolagen. Rollen är huvudsakligen administrativ, men du kommer även ha en supporterande roll där du hjälper dina kollegor med personaladministrativa ärenden och frågor kopplade till t.ex. kollektivavtal.

Teamet består av fem personer och kulturen präglas av ett öppet klimat och en prestigelöshet. Uppdraget är på heltid fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning.

Du erbjuds


* Möjligheten att utveckla dina administrativa förmågor hos ett härligt bolag med högt i tak och trevliga kollegor
* Möjligheten att fortsätta bygga din karriär med hjälp av Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med avräkning av löner månatligen


* Hantera ärenden kopplade till ledighetsansökningar, avtal, ändringsanmälningar och dylikt
* Svara på mail från medarbetare angående t.ex. lönespecifikationer, utbetald lön, semesterrätt, förmåner etc.
* Arbeta med övrig löne- och personaladministration
* Ha kontakt med en extern lönebyrå
* Arbeta med posthantering och arkivering


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med personaladministration, alternativt en eftergymnasial utbildning inom HR


* Har tidigare erfarenhet av och känner dig bekväm med en administrativ tjänst
* Har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift


För denna roll anses det starkt meriterande om du har kunskap/erfarenhet av att arbeta med lön.

Som person är du:


* Noggrann
* Självgående
* Flexibel


Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid, till årsskiftet med eventuell chans till förlängning
* Placering: Digitalt/Södermalm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen..

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2020
  • Ansök senast: 19 oktober 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024