Personaladministratör sökes till myndighet i Stockholm.

Personaladministratör sökes till myndighet i Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Är du en relationsbyggare som älskar mötet med människor? Arbetar du med god struktur och professionalitet? Om du även vill arbeta på en myndighet så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en Personaladministratör till vår kund, en myndighet i Stockholm. Myndighetens uppgift är att främja intresset för Sveriges historia och bevara och utveckla det kulturarv som myndigheten bevarar. Nu behövs en mängd rekryteringar som genomföras med början i december. Du utgår från verksamhetens lokaler belägna centralt i Gamla stan i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Personaladministratör kommer du att arbeta med rekrytering. Du samverkar med ansvarig chef vid framtagande av kravprofil och annonser, publicering av dessa, genomföra intervjuer och referenstagning. Vidare innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Anställningsadministration – registrering i HR/lönesystem Primula, anställningsbevis och kontakt med statens servicecenter
Löpande HR-arbete i mån av tid

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Personaladministratör så ser vi att du är en noggrann och strukturerad person. Vi tror att du drivs av att hitta rätt kompetens och har lätt för att snabbt skifta fokus.
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som Personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper om HR-system (ex. Personec, Primula m.fl.)
God kännedom om lagar och förordningar på området
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i ReachMee

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag. Tillsvidare med 6 månaders provanställning via Perido. Tillträde 2021-12-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32732 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024