OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personaladministratör
till Kommundelskontoret Brämhult
Sista ansökningsdag: 24 oktober 2008
Kommundelen Brämhult är en av tio kommundelar i Borås.Kommundelens verksamhet präglas av mångfald och utveckling och inkluderar fritid, kultur, skola, förskola och äldreomsorg.Totalt är vi cirka 1 000 anställda.För information om kommundelen besök gärna www.boras.se/bramhult.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Vid Personalenheten i Brämhult är vi tre stycken som arbetar med att serva 35 chefer/arbetsledare och cirka 1 000 anställda.Vi arbetar konsultativt mot chefer/arbetsledare med samtliga frågor som rör personal och organisation.Det innebär arbete inom områdena rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljö- och utbildningsfrågor, tolkning av lagar och avtal, förhandlingar m.m.
Kvalifikationer: Vi söker dig som i en positiv anda vill vara med oss att utveckla personal- och ledarskapsfrågorna i förvaltningen.Du har högskoleutbildning inom PA-området och helst tidigare erfarenhet av personalarbete.Du ska kunna tillföra nya idéer för de uppdrag vi står inför och självständigt kunna driva projekt.Du har ett tydligt och konsultativt förhållningssätt samt ett djupt intresse för personal-, ledarskaps- och organisationsfrågor.
Vi vill ha din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval, dock senast 24 oktober 2008.Märk din ansökan med ref nr "Bräm 10-08".