OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GM Direktkommunikation söker en Personalassistent 50%. GM Direktkommunikation har ett mångårigt samarbete med nordens ledande försäkringsbolag.Vi har huvudansvaret för rekrytering samt övriga uppgifter som åligger en arbetsgivare såsom löner, pensioner, semester och sjukhantering etc. Vi söker dig som har erfarenhet av personaladministration.Du kommer att få bistå Lönechef, Rekryteringsansvarig samt i vissa fall Personalchefen.Ditt arbete kommer att variera mycket och det är viktigt att du trivs i rollen som assistent, där du hjälper andra. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på sex personer där samtliga ansvarar för ett eget område. Det är viktigt att du kan/har: Hantera delar i Officepaketet Mycket goda kunskaper i Excel Kalkylering samt statistik på hög nivå God vana i Access Skapa frågor a ut rapporter Vet hur man utfärdar intyg så som Arbetsintyg Arbetsgivarintyg Intyg till A-kassan Arbetat med lönehantering Gärna i systemet AGDA Distribution av lönebesked Det är meriterande om du har arbetat med provisionslöner Viss erfarenhet ifrån rekrytering Hantering av inkommande ansökningar Svara arbetssökanden på frågor via mail och telefon Referenstagning Personalservice Inkommande samtal Hantera inköp av kontorsmaterial Bistå våra anställda med information via mail och telefon Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom personal eller ekonomi.Som person är du är prestigelös och självständig.Du ser vad som behövs göras och utför det med kvalitet och noggrannhet.Du gillar högt tempo och tycker att är roligt att snabbt kasta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi ser både manliga och kvinnliga sökanden till denna tjänst.