OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GM Direktkommunikation har ett mångårigt samarbete med nordens ledande försäkringsbolag.Vi har huvudansvaret för rekrytering samt övriga uppgifter som åligger en arbetsgivare såsom löner, pensioner, semester och sjukhantering etc.Vi söker dig som har erfarenhet av personaladministration.Du kommer att få bistå Lönechef, Rekryteringsansvarig samt i vissa fall Personalchefen.Ditt arbete kommer att variera mycket och det är viktigt att du trivs i rollen som assistent, där du hjälper andra. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på sex personer där samtliga ansvarar för ett eget område. Det är viktigt att du har: Hantera delar i Officepaketet Mycket goda kunskaper i Excel o Kalkylering samt statistik på hög nivå God vana i Access o Skapa frågor o Ta ut rapporter Vet hur man utfärdar intyg så som o Arbetsintyg o Arbetsgivarintyg o Intyg till A-kassan Arbetat med lönehantering o Gärna i systemet AGDA o Distribution av lönebesked o Det är meriterande om du har arbetat med provisionslöner Viss erfarenhet ifrån rekrytering o Hantering av inkommande ansökningar o Svara arbetssökanden på frågor via mail och telefon o Referenstagning Personalservice o Inkommande samtal o Bistå våra anställda med information via mail och telefon Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom personal eller ekonomi.Som person är du är prestigelös och självständig.Du ser vad som behövs göras och utför det med kvalitet och noggrannhet.Du gillar högt tempo och tycker att är roligt att snabbt kasta dig in i nya arbetsuppgifter.