Personalassistent till projektkontor!

Arbetsbeskrivning

Novare Professionals är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se

Novare Professionals söker nu efter en personalassistent som kommer att stötta vår kunds projektteam med framförallt personalfrågor i teamet genom projektets gång. Som Personalassistent kommer du att stötta flera chefer och medarbetare i det löpande administrativa arbetet i projektet. I din vardag kommer du att ha en nära kontakt med servicedesk och organisationens interna administrativ service för administrativa frågor, löpande information och beställningar. Teamet är uppdelat i två avdelningar; en projektavdelning och en sektionsavdelning där du kommer att ingå i sektionsavdelningen som har full fokus på att stötta upp med det löpande administrativa runt projektet. Du kommer att arbeta i ett team av andra assistenter och projektadministratörer där du kan ta hjälp och stöttning på samma sätt som du finns behjälplig för dem om de skulle behöva.

I rollen kommer du bland annat, men inte enbart, att:

·       Vara behjälplig i samband med nyanställningar, uppvaktningar och avtackningar
·       Administrera avdelningens olika sektionsaktiviteter så som Projektledardagen, Leverantörsdagen m.m.
·       Säkerställa rätt behörigheter till rätt personer inom avdelningen
·       Uppdatera personallistor
·       Fakturahantering och övrigt ekonomiskt stöd
·       Ombesörja hård- och mjukvara till avdelningens medarbetare
·       Diarieföring och dokumenthantering
·       Administrera konferensbokning
·       Uppdatera intranätet
·       Beställning av kontorsmateriel

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Novare Professionals och rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Novare Professionals. I uppdraget finns det möjlighet till förlängning men ej till direkt anställning hos kund då rollen är en del av ett större projekt.

Vi söker dig som:

·       Har samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer
·       Är systematisk och strukturerad
·       Är tydlig i din kommunikation och har förmåga att anpassa dig efter mottagaren
·       Är självgående, kan ta ställning och agera självständigt
·       Tar initiativ och hittar alternativa lösningar om problem uppstår

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor och/eller i en större organisation. Det är även meriterande om du har arbetat med administrativa stöd- och ekonomisystem som exempelvis Agresso eller Projectplace tidigare.

Vi ser att du har:

·       Gymnasial examen
·       Ett par års erfarenhet av administrativt arbete alternativt rollen som assistent
·       Vana att arbeta i Officepaketet
·       Lätt för att lära dig nya IT-system
·       God kunskap i svenska språket i både tal och skrift.

I verksamheten är teamkänslan stark och engagemanget stort. Då arbetsuppgifterna är varierade är det viktigt att du både är flexibel och prestigelös i ditt arbete. Trivs du i en roll där du har många olika arbetsområden och en varierad roll i ett högt tempo så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen.

Övrig information

Uppdragslängd: November 2017 – mars 2018.
Omfattning: Heltid, kontorstider.
Ort: Stockholm

Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta Talent Manager Anna.Liljegren@novare.se.
Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Manager Anna Liljegren

Talent Manager Anna Liljegren
0735148095
Talent Manager Anna Liljegren
0046735148095
Rekryterare Joakim Groth

Talent Manager Anna Liljegren
0046764291803
Rekryterare Joakim Groth
0735148095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Viss tid
  • Publicerat: 28 november 2017

Besöksadress

Blasieholmsgatan 4B
None

Postadress

Blasieholmsgatan 4B
Stockholm, 11148

Liknande jobb


HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024

Arbetsmarknadskoordinator

Arbetsmarknadskoordinator

28 maj 2024