OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Svenska kyrkan i Gävle är ett samlingsnamn för fyra församlingar, kyrkogårdsenheten och pastoratskansliet. Kansliet sköter ekonomi, personal, löner, information och IT-frågor. Kyrkogårdsenheten ansvarar för ärenden som rör begravning, gravrätt, gravskötsel och fastigheter.
Gävle pastorat, styrs från 2014 av en politisk beslutsorganisation med kyrkofullmäktige, kyrkoråd och valnämnd. Samfällda kyrkofullmäktige sammanträder två gånger om året för att godkänna bokslut, upprätta budget, besluta om kyrkoavgiften och ge förslag på begravningsavgiften. Kyrkorådet är pastoratets styrelse och ansvarar för övergripande mål, riktlinjer och ekonomiska ramar. Svenska kyrkan i Gävle, har cirka 130 anställda.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Stöd till Kyrkoherden och personalansvariga chefer i HR frågor
Framtagande av policys och riktlinjer inom HR området
Arbetsrätt och avtalsfrågor
MBL förhandlingar med fackliga organisationer
Rehabilitering
Arbetsmiljö
Rekrytering och anställningsärenden
Kompetensutveckling
Lönebildning och lönerevision
Generellt personaladministrativt arbete
Utbildning/Erfarenhet
Beskrivning av kvalifikationer:
Kvalifikationer och arbetslivserfarenhet
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Några års arbetslivserfarenhet inom HR, är meriterande.
Vem är du?
Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga liksom förmåga att arbeta självständigt. Som person är du kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du har god vana av att arbeta med datorer och i officepaketet.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du delar Svenska kyrkans värderingar.