OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INTEGRATIONS- OCH JÄMSTÄLLDHETSDEPARTEMENTET Den 1 januari bildades ett nytt departement - Integrations- och jämställdhetsdepartementet!Det består av sex sakenheter - Demokratienheten, Enheten för integration och mångfald, Jämställdhetsenheten, Konsumentenheten, Storstadskansliet och Ungdomspolitiska enheten.Totalt kommer ca 120 personer att arbeta i departementet.Departementet kommer att ha ett administrativt sekretariat med ansvar för bl.a. ekonomi-, personal och samordningsfrågor.ADMINISTRATIVA SEKRETARIATET SÖKER PERSONALHANDLÄGGARE Arbetsuppgifterna som personalhandläggare innebär att du kommer att fungera som ett stöd gentemot departementets enhetschefer inom bl.a. följande områden; rekrytering, lönesättning, introduktion av nyanställda och rehabiliteringsfrågor.I arbetsuppgifterna ingår det även att ha ett övergripande ansvar för några av områdena arbetsmiljö, jämställdhet, mångfald eller kompetensutveckling.Du arbetar både operativt och strategiskt utifrån ett konsultativt arbetssätt.Vi söker dig som vill vara med i ett teambaserat utvecklingsarbete för att skapa ett modernt departement med hög kvalitet, effektivitet och goda arbetsförhållanden.Vi förutsätter att du har personal-/beteendevetenskaplig utbildning eller motsvarande på högskolenivå och erfarenhet av självständigt personalarbete.Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande liksom arbete inom Regeringskansliet.Som person vill vi att du kan arbeta självständig och för övrigt har en hög social kompetens.Integritet och flexibilitet är andra viktiga egenskaper. Tillträde: Snarast Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Märk ansökan med referensnummer 07-01.Betyg, referenser och löneanspråk lämnas i ett senare skede.