Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Personalenheten är en enhet inom den administrativa avdelningen. Enheten ansvarar för rekrytering, strategisk kompetensförsörjning, kompetensutveckling, övergripande arbetsmiljöarbete samt löne- och resehantering. ARBETSUPPGIFTER Myndighetens kompetensförsörjning är avgörande för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Vi söker därför dig som kan stödja vårt rekryteringsarbete, utveckla vårt personaladministrativa system och bidra till att Strålsäkerhetsmyndigheten blir en ännu effektivare och modernare myndighet. Du kommer, i nära samverkan med övriga på enheten, att arbeta med att: . planera, genomföra och följa upp rekryteringar . stödja chefer genom rekryteringsprocessen . vidareutveckla myndighetens användning av PA-lönesystemet, PALASSO . medverka i introduktionsinsatser för nyanställda . samverka och informera chefer och övriga i organisationen inom HR-området. KVALIFIKATIONER Bakgrund och profil Du har: . högskoleutbildning med inriktning personal, organisation och ledarskap eller motsvarande . några års erfarenhet av HR-arbete . goda kunskaper i arbetsrätt . mycket goda kunskaper om PA-system . mycket goda kunskaper i Officepaketet . god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift . goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: . erfarenhet av PA-lönesystemet PALASSO . erfarenhet från statlig verksamhet För att fungera bra i rollen som personalhandläggare behöver du: . ha mycket god samarbetsförmåga . vara ansvarsfull och noggrann . ha förmåga att i samspel med andra utveckla myndighetens användning av PALASSO . vara drivande, handlingskraftig och strukturerad . ha god problemlösnings- och pedagogisk förmåga. Vi ser gärna manliga sökande då samtliga medarbetare på enheten är kvinnor.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024