OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har några års erfarenhet av personalarbete, gärna från statlig sektor, samt relevant högskoleutbildning. Du bör även behärska engelska i tal och skrift med tanke på högskolans ökande internationalisering. Arbetet innebär att vara kontaktperson mot i huvudsak två akademier och delar av förvaltningen och i den rollen ha en generalistfunktion.
För att utföra arbetsuppgifterna behöver du bra kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av rekryteringsarbete. En bred erfarenhet av personalarbete i övrigt tex. lönearbete, försäkringsfrågor mm är meriterande.
Personalsektionen ingår i högskolans gemensamma förvaltning och har som huvuduppgift att på ett engagerat sätt, med hög kompetens och helhetssyn på verksamheten vara ett stöd och en strategisk partner för ledning och chefer i personalfrågor. Sektionen består idag av nio medarbetare. Vi ansvarar bland annat för rekrytering, arbetsrätt och tolkning av avtal, löner, pensioner, försäkringar, ledarförsörjning, arbetsmiljö- rehabiliteringsarbete och jämlikhetsfrågor. Högskolan är idag certifierad enligt ISO 14001 och OHSAS 18001 och det är meriterande om du tidigare arbetat med ledningssystem inom miljö och arbetsmiljö.