OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyresö är härligt beläget 20 km sydost om Stockholm vid Erstaviken och med Tyresta nationalpark inpå knutarna.Bussen tar dig hit på 15 minuter från Gullmarsplan.Tyresö kommun har närmare 3 000 anställda och arbetar målmedvetet för att bli den bästa arbetsgivaren i länet. Tyresö kommun, kommunstyrelseförvaltningen, kansli och personalkontoret söker en vikarierande personalhandläggare Om arbetsplatsen: Kansli och personalkontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen och har ett 20-tal medarbetare.Kontorets uppgift är bland annat att arbeta med övergripande strategiska uppdrag samt att erbjuda kvalificerat stöd, kompetens och information till kommunens chefer i personalrelaterade frågor inom hela personalområdet. Om tjänsten: Som personalhandläggare är du tillsammans med övriga medarbetare på kontoret rådgivande och stödjande till kommunens chefer i det löpande personaladministrativa arbetet.Du kommer att ha egna ansvarsområden men förväntas också arbeta med alla förekommande personalfrågor.Dina ansvarsområden kommer främst att omfatta: - Rekrytering: att vara ett konsultativt stöd till chefer i rekryteringsfrågor samt att vid behov genomföra hela eller delar av rekryteringsprocessen, att vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för rekryteringsprocessen.- Kompetensutveckling: planering, samordning och uppföljning av kommunövergripande utbildningar för chefer och medarbetare.- Arbetsmiljö: att vara delaktig i arbetet med årets medarbetarundersökning, medverka i rehabiliteringsfrågor.- Internkommunikation/informationssamordning: att vara huvudredaktör för personals sidor på intranätet - uppdatera och lägga ut information, utveckla sidorna.Under 2010/2011 håller vi på att arbeta fram en plan för "Employer branding" och du förväntas delta aktivt i det arbetet.Kvalifikationer: Du har akademisk utbildning/högskoleutbildning inom HR/PA.Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat personalarbete och gärna inom områdena rekrytering och kompetensutveckling.Har du erfarenhet av arbete inom kommunal/offentlig sektor är det ett plus.Som person är du pedagogisk, självgående, initiativtagande, kreativ och serviceinriktad.Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har god språkkänsla.Goda kunskaper i Microsoft Office och vana av arbete i webbaserade system är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Heroma (Palett) samt arbete med internkommunikation och/eller som webbredaktör. Arbetstid och varaktighet: Heltid, vikariat ca ett år.Lön: Månadslön.Individuell lönesättning. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2010-.09-10 Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev samt löneanspråk till: