Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Tyresö är härligt beläget 20 km sydost om Stockholm vid Erstaviken och med Tyresta nationalpark inpå knutarna.Bussen tar dig hit på 15 minuter från Gullmarsplan.Tyresö kommun har närmare 3 000 anställda och arbetar målmedvetet för att bli den bästa arbetsgivaren i länet. Tyresö kommun, kommunstyrelseförvaltningen, kansli och personalkontoret söker en vikarierande personalhandläggare Om arbetsplatsen: Kansli och personalkontoret ingår i kommunstyrelseförvaltningen och har ett 20-tal medarbetare.Kontorets uppgift är bland annat att arbeta med övergripande strategiska uppdrag samt att erbjuda kvalificerat stöd, kompetens och information till kommunens chefer i personalrelaterade frågor inom hela personalområdet. Om tjänsten: Som personalhandläggare är du tillsammans med övriga medarbetare på kontoret rådgivande och stödjande till kommunens chefer i det löpande personaladministrativa arbetet.Du kommer att ha egna ansvarsområden men förväntas också arbeta med alla förekommande personalfrågor.Dina ansvarsområden kommer främst att omfatta: - Rekrytering: att vara ett konsultativt stöd till chefer i rekryteringsfrågor samt att vid behov genomföra hela eller delar av rekryteringsprocessen, att vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för rekryteringsprocessen.- Kompetensutveckling: planering, samordning och uppföljning av kommunövergripande utbildningar för chefer och medarbetare.- Arbetsmiljö: att vara delaktig i arbetet med årets medarbetarundersökning, medverka i rehabiliteringsfrågor.- Internkommunikation/informationssamordning: att vara huvudredaktör för personals sidor på intranätet - uppdatera och lägga ut information, utveckla sidorna.Under 2010/2011 håller vi på att arbeta fram en plan för "Employer branding" och du förväntas delta aktivt i det arbetet.Kvalifikationer: Du har akademisk utbildning/högskoleutbildning inom HR/PA.Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat personalarbete och gärna inom områdena rekrytering och kompetensutveckling.Har du erfarenhet av arbete inom kommunal/offentlig sektor är det ett plus.Som person är du pedagogisk, självgående, initiativtagande, kreativ och serviceinriktad.Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har god språkkänsla.Goda kunskaper i Microsoft Office och vana av arbete i webbaserade system är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Heroma (Palett) samt arbete med internkommunikation och/eller som webbredaktör. Arbetstid och varaktighet: Heltid, vikariat ca ett år.Lön: Månadslön.Individuell lönesättning. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2010-.09-10 Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev samt löneanspråk till:

Sammanfattning

Liknande jobb


Butiksbiträde/Affärsbiträde

8 oktober 2009

Boendepersonal

8 oktober 2009

Säljare

8 oktober 2009

Dansktalande kundtjänst

8 oktober 2009