Personalhandläggare

Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för miljövetenskap. Sista ansökningsdag: 2023-01-08.

Institutionen för miljövetenskap (ACES) är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen består av fyra enheter med drygt 200 anställda forskare, lärare, doktorander och teknisk/administrativ personal. Forskning och undervisning bedrivs inom miljökemi, ekotoxikologi, atmosfärsvetenskap och biogeokemi. Som medarbetare på ACES blir du en del av en dynamisk arbetsmiljö med forskning i världsklass som fokuserar på viktiga miljö- och hållbarhetsutmaningar som Sverige, Europa och världen står inför. Vår arbetsmiljö kännetecknas av en utvecklande och positiv stämning med ett inflöde av nya studenter och forskare och lärare.

Vår institution växer samtidigt som vi har pensionavgångar och vi behöver därför förstärka vårt team. Vi söker dig som vill arbeta med en bred palett av personalfrågor tillsammans med kunniga och engagerade kollegor och där du har stora möjigheter att själv utforma ditt arbete. Välkommen att jobba hos oss! 

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en bred och spännande anställning med stora möjligheter till utveckling. Som personalhandläggare arbetar du självständigt med att handlägga och administrera personalrelaterade ärenden. Du bistår med kvalitativt stöd till institutionens medarbetare och drivs av att ge god service. Du kommer tillhöra den administrativa gruppen som består av 12 personer som arbetar med ekonomi, personaladministration, lokaler och säkerhet, IT samt diarie och arkiv. Den administrativa gruppen kännetecknas av hög kompetens, servicevilja och ett gott arbetsklimat.

I rollen som personalhandläggare ingår bl.a.:


• stöd till chefer och medarbetare i förekommande personalfrågor
• handläggning av personalärenden, exempelvis anställningar, ledigheter, sjukskrivningar/arbetsanpassning, personalförmåner inkl. friskvård, försäkringar mm.
• bevakning och administration av LAS-tid och tidsbegränsade anställningar
• rekryteringsadministration
• internlönekontroll
• registrering och uppföljning i personalsystem (Primula, ReachMee)
• handläggning av uppehålls- och arbetstillståndsärenden samt stöd till medarbetare i samband med nyanställning
• hantering av löneunderlag såsom timlöner, utlägg, arvoden mm.
• introduktion av nyanställda
• diarieföring av handlingar
• implementering och information om nya beslut och regelverk i den operativa verksamheten.

Andra administrativa arbetsuppgifter och stöd till institutionens ledning kan förekomma. Du kommer ha ett nära samarbete med institutionens övriga handläggare, centrala funktioner på universitetet som t.ex. personalavdelningen, samt med olika forskargrupper.

Kvalifikationer
Krav


• Högskoleutbildning som personalvetare eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. 
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Meriterande


• Kunskaper i universitetets personaladministrativa system Primula och ReachMee eller erfarenhet av andra personal- eller rekryteringssystem.
• Erfarenhet från offentlig förvaltning och kännedom om de statliga villkorsavtalen.
• Erfarenhet från universitet eller högskola.

Personliga egenskaper
Som person är du prestigelös, kommunikativ, självgående samt har god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att du har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du stimuleras av att utveckla processer och av att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet och att bidra till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och servicekänsla.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Kristina Ösund, tfn 08-674 7008, kristina.oesund@aces.su.se, eller bitr. administrativ chef Carina Nymark, tfn 08-674 7225, carina.nymark@aces.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


Avtalsspecialist

Avtalsspecialist

26 april 2024

26 april 2024

HR-generalist

HR-generalist

26 april 2024

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

26 april 2024